Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70Jocke
#1232142
Har äntligen lokaliserat läckan på Kylarsystemet på min V70 -05.
Det är den högra kylar anslutningen till torpedväggen, denna känns lite lös när man vickar på den och den droppar kylarvätska när motorn är igång...

Någon som har koll på hur man löser detta?
IMG_0424.JPG
IMG_0424.JPG (125.03 KiB) Visad 1269 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1232143
De är någon sorts snabbkopplingar mot rören till värmepaketet. Har du lyckats lista ut exakt var i skarvarna det läcker? Tänker att om du har tur är det bara en oring I skarven eller nåt.
av v70Jocke
#1233225
Det nog vara nån Oring som som du nämner. Men hur får han loss denna slang?
Kan man köpa dessa oringar lösa? eller ska jag lika bra byta hela slangen när jag ändå plockat ner den? kostar 500 spänn på Bilia
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1233226
Jag har inte pillat på dem själv men såg en amerikansk video på Youtube där han lossade dem på några sekunder genom att vrida på något sätt. Då borde det gå att se hur tärningen ser ut och om det är något som är lätt att byta.
av ulfs
#1234253
Lyckades du? Jag försökte när jag bytte motor för ett par år sedan men lyckades inte. Man ska klämma ihop den mitt över och skruva och dra samtidigt står det i Haynes?
av v70Jocke
#1235373
Precis, klämma ihop denna och vrida åt vänster så lossade den. Nu sitter den nya på plats. Denna är en uppdaterad version av Volvo som kändes mer gedigen :D
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]