Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1231582
Jag ryckte loss kabeln från spolarpumpen.
Den värdelösa spolningen gör ingen nytta alls utan bara slösar duktigt med spolarvätska.
Skrivbordsprodukt.
#1231606
Och jag är precis tvärt om, jag har satt dit en ny spolarpump till strålkastarna för att jag är så less på att behöva torka av strålkastarna och förlora ljus mitt i körningen. :D

Men för att svara på frågan: Nej, jag tror inte att det går att ändra intervallet. Har inte lyckats hitta det själv i alla fall. Att rycka kabeln eller säkringen är bästa sättet att slippa den om du tycker att den slösar på spolarvätska.

Observera dock att den är ett krav om bilen har Xenon-strålkastare.
#1231618
Tycker mest det går åt en massa vatten och så blötas skiten in och torkar till en ny hinna på glaset.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1231705
OK, tack. Förutsatte att den inte hade egen säkring utan att den gick på samma som vindrutespolning. Så det blir nog den enklaste åtgärden.

Hörde av en att det är spolarvätskan som gör plastglasen mjölkiga. En skröna?
#1231711
sensonic skrev:OK, tack. Förutsatte att den inte hade egen säkring utan att den gick på samma som vindrutespolning. Så det blir nog den enklaste åtgärden.

Hörde av en att det är spolarvätskan som gör plastglasen mjölkiga. En skröna?
Ja, det är en skröna.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1231842
Hur får man strålkastartorkarna att röra på sig? Förra ägaren till min bil hade monterat bort torkararmarna och kopplat ur sladdarna till torkarmotorerna. Jag har kopplat tillbaka sladdarna och köpt nya torkararmar på skroten som jag monterat. Torkararmarna rör sig tydligen ibland eftersom de inte längre pekar åt samma håll som när jag monterade dem och nu står båda så långt det går pekandes åt vänster. Spolningen fungerar, men spolar varje gång man spolar vindrutan och inte bara var 5:e. Att spola 5 eller 10 gånger får inte torkararmarna att röra på sig.
Jag tycker det känns konstigt att båda torkarmotorerna skulle ha samma fel, om de nu är sönder på något sätt. Alla säkringar är också hela.
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.