Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1228427
Tack för det då har jag tydligen fått rätt lampa i alla fall. Skall försöka fixa det imorgon, det är i alla fall planen..

Ja tänk om alla problem vore så lätta att fixa som PDC. Om tidigare ägare inte gillade pipet så kunde han stängt av den med knappen men det står faktiskt inget om P knappen i instruktionsboken så han tyckte väl att det var lättare att koppla loss den vid PAM.
#1228520
Freddie! Kul att se att den gamla PPCn kom till användning på nytt och att du har din kvar liksom jag har. Ibland är det ju sant att ju simplare desto enklare. :D

Sann historia från Volvoverkstan: Jag satt vid ett tillfälle och fipplade med PPCn därinne. En "verkare" kom förbi och sa att en sån trimsats har jag också. Jag var tvungen att förklara att jag inte satt och trimmade bilen utan bara försökte läsa ut en eller annan felkod. ;-)
#1228656
Bra! Då är ordningen återställd på alla punkter. :D
#1229157
Den glädjen blev kortvarig :x :cry: Idag la PDC av igen. Har inte hunnit kolla alls vad som är orsaken. Vi har nog svaret varför den var urkopplad. Vad är troligaste orsaken?? PAM modulen eller?? Ingen som sitter på en PAM modul. Ser ut så här

Bild

Bild
#1229166
Hej Mackan.
Tror PAM modulen med tanke på felkoden. men jag skulle försöka
o såga itu den o kolla efter kallödningar? Den är ju i alla fall trasig :-) Kan bara i värsta
fall bli liite mera trasig. :P
#1233455
Den begagnade PAM modulen från Bildelsbasen fungerade ungefär 1 vecka innan den började bråka igen. Precis samma fel som tidigare, dvs PDC helt dött och larmar för "Parking Assitence Service erfodras". Blir till att börja rota i kablaget tror jag. Skall PAM modulen sitta fast på något sätt? Min ligger helt löst, verkar inte finnas några fästen eller nåt..

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]