Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1224726
rosefors skrev:Nu har jag inte bytt länkarmar på V70/S60, men att du skulle behöva flytta på motorn för att få bytt länkarm låter osannolikt.
Ny länkarm är på plats... en skruv måste dit bara. Men det är lite utrymme med motorn i vägen.
#1224731
En av mina skruvar gick också av en gång när jag hade loss mina länkarmar, men det gick bra att få dit nya utan att lossa på motorn (S60, FWD, Bensin). Vill förvisso minnas att det är lite halvtrångt i och med oljetråget, men det går.
Vad har du för maskin och drivlina, det kanske ser annorlunda ut då?
#1224795
Jeppe940 skrev:En av mina skruvar gick också av en gång när jag hade loss mina länkarmar, men det gick bra att få dit nya utan att lossa på motorn (S60, FWD, Bensin). Vill förvisso minnas att det är lite halvtrångt i och med oljetråget, men det går.
Vad har du för maskin och drivlina, det kanske ser annorlunda ut då?
Ok, va bra !
#1225018
Vad är det du inte fattar i handboken? Den ena bulten på ena sidan, kommer inte ihåg vilken, går inta att få ur utan att lyfta lite på motorn. Så var det på min V70n -00. Det är inga problem att byta länkarmarna då bulten kommer tillräckligt långt ut för att få bort dem. Men om hela bulten ska bort måste motorn upp.

Min bil är V70 T5 Aut.
#1225838
ulfs skrev:Vad är det du inte fattar i handboken? Den ena bulten på ena sidan, kommer inte ihåg vilken, går inta att få ur utan att lyfta lite på motorn. Så var det på min V70n -00. Det är inga problem att byta länkarmarna då bulten kommer tillräckligt långt ut för att få bort dem. Men om hela bulten ska bort måste motorn upp.

Min bil är V70 T5 Aut.
Jag var lite otydlig, jag förståd inte hur man lyfter motorn.
Men jag slipade bort brickan som sitter på bulten och då fick jag in den.

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]