Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xc900
#1234181
Hallå matsson81 ! Hur går det med renoveringen ? Jag har råkat ut för samma problem som dig och det lutar åt renovering . Har du nått bra tips på vart man kan beställa delar till lådan ?
av mattsson81
#1234259
Jodå det gick bra lådan sitter i å fungerar fint.
Beroende på vad du behöver för delar finns det olika alternativ
Ingen direkt meningå köpa hem saker i förväg. Jag kan rekomendera ett svenskt företag som har snabba leveranser å vettiga priser. http://www.lbmautoparts.se trevlig personal.
av Xc900
#1234320
Tack för tipset . Fick du byta mycket delar ? Kan lamellsliret bero på en strulande ventil tro ? Eller solenoid ? Jag menar det måste ju börja med nått sånt å sen blir det för mycket skit i silen så pumpen inte får olja ? I min låter det som att pumpen inte får olja .
av mattsson81
#1234325
Jätte svårt å veta vad det beror på i just din låda man får först riva ner den å se vad som har gett upp. I min berodde det mest troligt på att förra ägaren körde fast när han skulle dra upp båten kombinerat med ej bytt olja på x antal tusen mil. I min va ett lamellpack bränt. Sedan hadde jag bytt ventilpacket sedan tidigare men det var en feldiagnos av mig. Filtret var igensatt å behövde med bytas.

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]