Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sbf
#1222622
Hej,

Jag har en V70 Bi-Fuel från 2006 som är i behov av ny ljuddämpare och skulle vilja be om lite råd från detta eminenta forum. :)

På bilden nedan är det del 13 jag behöver byta, den stora ljuddämparen (röret är helt av precis intill ljuddämparen).

Bild

Utifrån den research jag har gjort ikväll ser det ut som att det är en helt annan form på ljuddämparen jämfört med andra V70 från samma era, gissningsvis för att ge plats åt gastanken. Är detta korrekt?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av sbf
#1222639
JE Jr skrev:Ja, det är korrekt, helt annat avgassystem jmf med icke-gasbilar.

MVH
Tack för ditt snabba svar!

Någon som har en idé om vad del 13 på bilden ovan går på som Volvo original i runda slängar? Verkar inte vara så många som gör eftermarknads..
Användarvisningsbild
av sbf
#1223423
sbf skrev:
JE Jr skrev:Ja, det är korrekt, helt annat avgassystem jmf med icke-gasbilar.

MVH
Tack för ditt snabba svar!

Någon som har en idé om vad del 13 på bilden ovan går på som Volvo original i runda slängar? Verkar inte vara så många som gör eftermarknads..
7881:- för referens.
#1409949
Har samma problem, någon som vet om det dykt upp några eftermarknadgrejor, alt kan beg vara intressant.
sbf skrev: fre 05 jan 2018, 00:16 Hej,

Jag har en V70 Bi-Fuel från 2006 som är i behov av ny ljuddämpare och skulle vilja be om lite råd från detta eminenta forum. :)

På bilden nedan är det del 13 jag behöver byta, den stora ljuddämparen (röret är helt av precis intill ljuddämparen).

Bild

Utifrån den research jag har gjort ikväll ser det ut som att det är en helt annan form på ljuddämparen jämfört med andra V70 från samma era, gissningsvis för att ge plats åt gastanken. Är detta korrekt?

Tack på förhand!

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]