Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cobra
#1222247
Jag har köpt ett Volvo original backvarnare till min bil som eftermonterades på N bilarna . Nu kommer frågan: sensorerna är svarta och min bil är silver 426 .Kan man då måla om dom utan att funktionen uteblir ? är lite rädd för att det blir för tjockt och funktionen uteblir .
av andersuw
#1222268
Ja det skall fungera även om man lackar dem med bilens färg. Det görs ju även när man eftermonterar hos Volvo ÅF. Lägg inte på för tjockt bara.
av wjokke
#1222355
saxat ur monteringsanvisningarna...

"Lackera sensorer och hållare med färg i samma
färgkod som bilen. Använd färg som Volvo
rekommenderar. Lackera maximalt två lager.
Viktigt!
För många lager lack kan resultera i att
funktionen helt eller delvis försvinner. Alla
sensorer måste lackeras för att uppnå fullgod
funktion."
av cobra
#1222766
Hejsan och tack för visat intresse .Problemet är att mina givare är lackerade svarta en gång för dom har antagligen suttit på en svart lackad bil innan och nu undrar jag om det går att lackera dom en gång till med silver 426 som min bil har . Så jag undrar om det finns någon som har lackat givarna två gånger och funktionen inte uteblir Tack på förhand
av andersuw
#1222789
Om de redan är lackade är det nog bäst att ta bort den gamla lacken först.
av cobra
#1223167
Tack för svaren då tror jag att jag monterar dom som dom är till att börja med, så får jag se hur fult det ser ut med svarta givare på en bil som är silver
av andersuw
#1223289
Du gör förstås precis som du vill. Men jag skulle ta bort den gamla lacken och lacka om före montering. Om jag minns rätt är det en metallyta ytterst på sensorn. Så det är bara att slipa bort den gamla lacken så att det blir plåtrent och sedan spraya lagom tunt.
av rosefors
#1224108
cobra skrev:Jag har köpt ett Volvo original backvarnare till min bil som eftermonterades på N bilarna . Nu kommer frågan: sensorerna är svarta och min bil är silver 426 .Kan man då måla om dom utan att funktionen uteblir ? är lite rädd för att det blir för tjockt och funktionen uteblir .
Får man fråga vart du köpt satsen? Pris?
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]