Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1217454
Kan denna va något istället för att låta verkstad göra det?

https://www.ebay.com/itm/2017-1set-Mult ... 1438.l2649

Har köpt flippnyckel med knappar till centrallåset. Beställt transponder, (ID44) skulle passa enligt beskrivning, VOLVO 1999 - 2004.

Fick info här på jagrullar att det är (ID48) jag ska ha så beställt en sådan också. 8kr på eBay. Kvalité??
Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
av Jonas_latt
#1217553
Intressant om det funkar. Har en dosa till min volvo med trasig transpont men vill inte betala typ 1000-2000för att laga den. Ser ut som en leksak men vore kul om någon här vet mer
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1217626
Jonas_latt skrev:Intressant om det funkar. Har en dosa till min volvo med trasig transpont men vill inte betala typ 1000-2000för att laga den. Ser ut som en leksak men vore kul om någon här vet mer
Jag har beställt en men hittade ingen info om om den levereras med EU eller US plug som på bilden så jag bestälde även en adapter EU till US plug för att va på den säkra sidan. Kollade på Youtube hur den funkar.
av Jonas_latt
#1220127
Man blir allt nyfiken. Om du ska "klara" detta. Hoppas du i så fall lägger upp hela receptet så folk kan göra detta själva. Eller kanske kan lämna in till dig så du kan göra detta.

Jag har original dosan men tyvärr gick transponeten sönder när jag skulle fixa fjädern i dosan.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1220470
MrPontus skrev:hoppas att den fungerar bättre än ditt "chipp"
jag följer tråden med spänning :)
Fräste flippnyckeln i tisdags. Väntar på kodlådan och dom nya transpondrarna. Beställt ID44 & ID48. Kan va vilken av dom som helst. Fått info om att båda är till min S80.
Användarvisningsbild
av greeeken
#1227355
GLIZ skrev:
MrPontus skrev:hoppas att den fungerar bättre än ditt "chipp"
jag följer tråden med spänning :)
Fräste flippnyckeln i tisdags. Väntar på kodlådan och dom nya transpondrarna. Beställt ID44 & ID48. Kan va vilken av dom som helst. Fått info om att båda är till min S80.
Du ska ha ID44
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1229153
Jonas_latt skrev:Hur går det? Nyfiken
Väntar på adaptern till laddaren.
Det är US-plug på den.
Den ska komma vilken dag som helst.
Allt annat har jag nu.
Ska bli spännande och se om det är så lätt som dom visar på Youtube.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1229155
greeeken skrev:
GLIZ skrev:
MrPontus skrev:hoppas att den fungerar bättre än ditt "chipp"
jag följer tråden med spänning :)
Fräste flippnyckeln i tisdags. Väntar på kodlådan och dom nya transpondrarna. Beställt ID44 & ID48. Kan va vilken av dom som helst. Fått info om att båda är till min S80.
Du ska ha ID44
Ok.

Felsökning för att hitta eventuella l&au[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png