Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Coma76
#1217133
Hej hej

Jag har köpt mig en V70n -01 för ett par dagar sedan.

Bilen har visserligen små fel men annars är den i bra skick.

Det problemet jag gärna vill ha hjälp med är att häromdagen skulle låsa upp bilen med nyckeln (fjärrkontrollen funkar inte) så tog det emot lite, eftersom det var frost ute, så tänkte jag att låset att frusit så jag tog lite mer och KNAK, helt plötsligt gick hela cylindern runt runt. Helt utan motstånd och inget hände. Bilen var ff låst. Jäklar vad jag svor. Hur i hela världen ska jag komma in??
Kände på baklucka och den var olåst. Så jag fick klättra genom bilen för att komma fram till dörrarna. Passagerardörren gick att öppna inifrån och komma ut den vägen.
Men förardörren gick inte att öppna.

Jag har googlat och letat. Jag har testat att göra bilen strömlös i 45 timmar, dragit i låsknappen, sparkat på dörren, testat byta batteri i fjärrkontrollen och tryckt stenhårt på knapparna, lekt med låsknappen mm mm

Jag tror att bilen (förardörren) kommit in i bll (blockerat låsläge)

Återstår väl bara att gå loss på dörrpanelen och bryta sig den vägen??

Eller har ni bättre förslag??

Tack för all hjälp
av andersuw
#1217175
Finns ju en knapp för att låsa och låsa upp i panelen på insidan av förardörren. Funkar inte den heller?
av Coma76
#1217179
andersuw skrev:Finns ju en knapp för att låsa och låsa upp i panelen på insidan av förardörren. Funkar inte den heller?
Hej

Jag har testat den knappen också. Jag har tryckt på alla knappar som finns i bilen.
Drar jag i öppningshandtaget på insidan så åker låsspaken upp. Om jag har tryckt ner den.
av andersuw
#1217183
Hur är det med de övriga dörrarna? Reagerar de som de borde när du trycker på låsknappen på förardörren eller försöker låsa/låsa upp via fjärren?
av Coma76
#1217207
andersuw skrev:Hur är det med de övriga dörrarna? Reagerar de som de borde när du trycker på låsknappen på förardörren eller försöker låsa/låsa upp via fjärren?
Ja, övriga dörrar låses och öppnas precis som vanligt.
av Coma76
#1219248
Nu har jag försökt det mesta att få upp dörren. Testat vida och andra program, bankat på låskistan, dragit och levt jävel.
Nu blir det att ta fram vinkelslipen och ta sig in från utsidan.

Någon som har en vänster framdörr över? Gärna mörkblå.

Mvh
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.