Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rikard123
#1216889
Tjena har en V70 d5 awd -05 som jag har problem med ABSen på. Problemet är att abs och antisladd slutar fungera lite nu och då den lyser mer ofta än den är släckt. Kollade felkoder idag och den gav ”0070 spänningsmatning pumpmotor. felaktig signal. Permanent.” Började googla runt på detta och hittade en massa saker om att det kan vara sprickor i lödningar i styrenheten men tydligen var det mer vanligt på dom tidigare modellerna? Själva pumpmotorn? Sedan läste jag att det kunde vara ABS givare elr kransar? Skulle inte den då ge felkod på någon av givarna? Någon som fått samma felkod som sedan har löst det och kan berätta om era erfarenheter? Jag upplever att lampan är mer släck om bilen har stått över natten ungefär som att problemet kommer när bilen är varm? alla tips på vars man ska börja felsöka uppskattas!
av Ofen94
#1539951
Hej, har exakt samma problem på min v70 -06.
På morgonen lyser lampan sällan när bilen stått. Om man kör en stund å stänger av bilen så e ABS lampan på nästa gång man startar. Fick också ABS-0070 på min läsning.
Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Ett tips, kolla att nuvarande generator är 15[…]