Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tombl046
#1216843
V70
Årsmodell 2002

Har stora problem med min V70. Varnar för bromsfel sedan slocknar hela mätarhuset. Flera funktioner fungerar ej efter detta som blinkers, fönsterhissar, innebelysning och helljus. Har lött om mätarhuset och har fungerat fel fritt sen i våras.

Är det fortfarande fel på mätarhuset eller kan det vara CEM så är på väg att ge upp?

Mvh Tom
av andersuw
#1216859
När DIM (kombinationsinstrumentet) ger upp brukar det bara påverka vilken information man får om saker och ting, inte om grejerna i övrigt fungerar. Så felet sitter nog någon annanstans. Och med tanke på att det är mycket som dör på en gång skulle jag nog i likhet med dig misstänka CEM. Det är ju inte direkt ovanligt med CEM-fel heller när bilarna hunnit uppnå en ålder som din.
Användarvisningsbild
av johnnype
#1216910
Det låter som CEM är en trolig kandidat, kan det vara något med vädret som får dom att bli såhär?

Jag kan klona din information från CEM till en begagnad enhet så är det bara att koppla in och köra igen. PM för mer info om det!
av andersuw
#1216972
johnnype skrev:Det låter som CEM är en trolig kandidat, kan det vara något med vädret som får dom att bli såhär?
I det här vädret växer det mossa på CEM. Volvo tänkte inte på det. ;-)
av tombl046
#1219468
Efter bytet av CEM fick bilen samma fel som förut. Prövade att åka in till volvo och be dom kolla men så klart fungerade allt då... Senast det här felet kom var typ 12mån sedan. Så felet kommer lite när det känner för det. Vilket dom på volvo får svårt att veta vad felet ligger. Dom rekommenderade att testa byta SWM modulen då blinkers mm slutade fungera.

Kan det vara den som spökar? Har Bytt eller lagat allt annat.
av andersuw
#1219486
Nu hänger jag inte med. Har du alltså bytt CEM sedan du skrev här sist för några veckor sedan? Och sedan har samma kaosartade beteende som du skrev om i ditt första inlägg dykt upp på nytt eller vad? Samtidigt säger du att det var 12 månader sedan du såg till felet senast. Kan du förklara hur du får detta att gå ihop?

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]