Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av spindel
#1213371
Jag har läst i instruktionsboken (i mobilappen) för att hitta var säkringarna sitter.
Det står att det ska finnas en plats för säkringar "i kupén innanför ljudvallen på förarsidan". På ritningen markerat framför ratten. Och jag hittar inget där som skulle kunna vara en öppning där man kommer åt säkringarna! Hjälp!! Hur gör man?

Bilen är privatimporterad (från Canada), fordonsår 2005, tillverkningsår okänt.
Funderar på om det kan vara så att säkringarna sitter någon annanstans än där instruktionsboken anger? Var ska jag leta? ?:-/
av LaRy
#1213388
Jag vet inte hur det är på din V70, men på min S80 från -05 finns säkringar som stämmer på din beskrivning. Man måste skruva loss hela ljudvallen ( skyddet) ovanför pedalerna. Där ovanför nära rattstången har jag en uppsättningar säkringar. Dessa säkringar är lite mindre i dess fysiska storlek än de "vanliga".
av MickeM
#1213402
LaRy skrev:Jag vet inte hur det är på din V70, men på min S80 från -05 finns säkringar som stämmer på din beskrivning. Man måste skruva loss hela ljudvallen ( skyddet) ovanför pedalerna. Där ovanför nära rattstången har jag en uppsättningar säkringar. Dessa säkringar är lite mindre i dess fysiska storlek än de "vanliga".
Ja, det finns säkringar ovanför pedalerna, (skyddet måste demonteras) och innanför luckan på sidan av instrumentpanelen.
Dörren öppen är ett måste.

Det finns också säkringar i motorutrymmet, och bagagets vänstersida.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]