Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1217627
Jonas_latt skrev:Ska du ha Volvo ett tag. Så skulle jag köpt vida (Volvos egna programvara alltså det bästa man kan ha). Kostar runt 1000kr

Annars frågar du bara på tråden om någon bor i närheten och kan släcka din felkod för någon hundring.
En mindre verkstad i Tranemo tar 200 tror jag det va.
Tostarps bil.
Användarvisningsbild
av Derank
#1217633
GLIZ skrev:
Derank skrev:det räcker med ett urdraget batt och ett misslycckat startförsök så kan du få srs felmeddelandet, det är garanterat inget fel på din bil. Jag fick det fenomenett på min dåvarande V70N ett par gånger under dess livstid. Släckte felkoden med en PPC felkodsläsare, helt överlägsen, och framförallt är Vida ju en pain in the ass att få igång först gången och du ska släpa ut dator och hela faderullan.

Nån lär ju sitta på en PPC felkodsläsare av första versionen kanske, den får du ju för nån hundralapp idag
Kommer du ihåg vad den hette? Kanske finns på eBay.
Hittade några PPC på eBay för att läsa av fel på motorn men utgår ifrån att den du hade klarade mer.

såhär ser dom ut https://www.tradera.com/item/343571/297 ... ktyg-volvo

https://www.tradera.com/item/343643/292 ... saab-volvo

Lär finnas många i byrålodorna runt om och de betingar inget större värde idag och brukar går för ett par hundringar på tradera, dyker upp lite då och då.

Eller så lägger du ut en köpes här,


sen finns det en massa varianter av Icarsoft som ochså fungerar på din bil

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... t&_sacat=0
av Jonas_latt
#1217692
GLIZ skrev:
Jonas_latt skrev:Ska du ha Volvo ett tag. Så skulle jag köpt vida (Volvos egna programvara alltså det bästa man kan ha). Kostar runt 1000kr

Annars frågar du bara på tråden om någon bor i närheten och kan släcka din felkod för någon hundring.
En mindre verkstad i Tranemo tar 200 tror jag det va.
Tostarps bil.

Nu förstår jag inte. Du har "fel" på fin bil och du vill ha hjälp. Det finns en firma som har 200 för att lösa dit fel?

Då lär de inte använda vida? De använder säkert någon universal pryl för de pengarna.
Användarvisningsbild
av fisse
#1217705
Be någon av medlemmarna om hjälp, i stället för att jaga kinaskit som bara tar tid och energi. Vida är absolut bäst när det gäller lite mer avancerade fel. Inte lönt o jaga kronor och ören!
Användarvisningsbild
av Derank
#1217710
vilken allbilsverkstad som helst kan släcka en volvo specifik felkod på en 2002a

Och du "Fisse" en Dice kommer ju just från....Kina så var det ja, kopia så det stänker om det, Schenzen......+ en hackad kopia av Vida......just ja, från...Kina

Och har tS hittat en verkstad som tar 200sek är det ju bara att åka dit och släcka den.
Användarvisningsbild
av Derank
#1217711
Jonas_latt skrev:
GLIZ skrev:
Jonas_latt skrev:Ska du ha Volvo ett tag. Så skulle jag köpt vida (Volvos egna programvara alltså det bästa man kan ha). Kostar runt 1000kr

Annars frågar du bara på tråden om någon bor i närheten och kan släcka din felkod för någon hundring.
En mindre verkstad i Tranemo tar 200 tror jag det va.
Tostarps bil.

Nu förstår jag inte. Du har "fel" på fin bil och du vill ha hjälp. Det finns en firma som har 200 för att lösa dit fel?

Då lär de inte använda vida? De använder säkert någon universal pryl för de pengarna.

De flesta allbillsverkstäderna sitter inte med nån dator och Vida, de har ju fler fabrikat än volvo att serva/felsöka, finns en uppsjö av andra felkodsläsare på marknaden som tar bla Volvo specifika felkoder, Autocom bla.
Användarvisningsbild
av fisse
#1217712
Derank skrev:vilken allbilsverkstad som helst kan släcka en volvo specifik felkod på en 2002a

Och du "Fisse" en Dice kommer ju just från....Kina så var det ja, kopia så det stänker om det, Schenzen......+ en hackad kopia av Vida......just ja, från...Kina

Och har tS hittat en verkstad som tar 200sek är det ju bara att åka dit och släcka den.
Ja och vad vill du komma med det argumentet?? För 200:- får man mycket gjort på en bra verkstad! Varför köpa från Kina då och vänta en månad? Felet kan bli hittat i morgon om TS bokar tid!
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1217714
fisse skrev:
Derank skrev:vilken allbilsverkstad som helst kan släcka en volvo specifik felkod på en 2002a

Och du "Fisse" en Dice kommer ju just från....Kina så var det ja, kopia så det stänker om det, Schenzen......+ en hackad kopia av Vida......just ja, från...Kina

Och har tS hittat en verkstad som tar 200sek är det ju bara att åka dit och släcka den.
Ja och vad vill du komma med det argumentet?? För 200:- får man mycket gjort på en bra verkstad! Varför köpa från Kina då och vänta en månad? Felet kan bli hittat i morgon om TS bokar tid!
Jag fick jobbet för kammremsbyte för 2000:- köpte delarna på bildelaronline24, summan blev 3100:-. Anledningen till att jag vill ha en felkodläsare är att bilen är gammal och många bäckar små. Min hobby är att skruva bil. Mitt huvudprojekt är en Mercedes 200/88. Ett såntdär evighetsprojekt. Köptes för 1000:- med massor att göra.
Användarvisningsbild
av fisse
#1217717
Jag förstår dig till 100% GLIZ. Självklart vill man ha något av bra kvalité och som funkar men till ett bra pris. Så är det för dom flesta tror jag. Ska man köpa från Kina på tex ebay, så är det bra o utgå från rekommendationer. Finns ju tyvärr mycket skräp också. Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1217754
fisse skrev:Jag förstår dig till 100% GLIZ. Självklart vill man ha något av bra kvalité och som funkar men till ett bra pris. Så är det för dom flesta tror jag. Ska man köpa från Kina på tex ebay, så är det bra o utgå från rekommendationer. Finns ju tyvärr mycket skräp också. Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig.
Jo. Om man kollar sina prylar man har så upptäcker man snart att det är mycket det står "made in china" på.
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]