Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1211777
Marlboroman skrev:Ja, med det där glappet så lär det inte vara så mycket kvar av bussningen.
Misstänkte det :lol:

Ska testa byta och se om alla missljud försvinner. Tror att dämparen läcker lite också. Det där borde väl endast vara klonk ljudet? Gnisslande/knorrandet kanske rentav är dämparen?
av Danje
#1211829
Om det även går att vrida på stötdämparen/ övre fjädergrejsemojsen i motorummer - behöver fjäderbenslsgringen bytas då också? Eller räcker det med kudden/bussningen tro? :)

FILM :
Senast redigerad av 1 Danje, redigerad totalt 0 gånger.
av MickeM
#1211832
Danje skrev:Om det även går att vrida på stötdämparen/ övre fjädergrejsemojsen i motorummer - behöver fjäderbenslsgringen bytas då också? Eller räcker det med kudden/bussningen tro? :)
Att du kan snurra stötdämparstången i motorrumet med det glappet är inget märkligt.
Gummit har nog helt separerat från stålröret.
Men nog skulle jag byta lagret också, för du vet ju inte hur det ser ut i spåren för fjädersätet.
Köp hem och lämna tillbaka de nya om dom gamla är justa.
I oöppnad kartong samt sparat kvitto är det aldrig problem.
av Danje
#1211844
MickeM skrev:
Danje skrev:Om det även går att vrida på stötdämparen/ övre fjädergrejsemojsen i motorummer - behöver fjäderbenslsgringen bytas då också? Eller räcker det med kudden/bussningen tro? :)
Att du kan snurra stötdämparstången i motorrumet med det glappet är inget märkligt.
Gummit har nog helt separerat från stålröret.
Men nog skulle jag byta lagret också, för du vet ju inte hur det ser ut i spåren för fjädersätet.
Köp hem och lämna tillbaka de nya om dom gamla är justa.
I oöppnad kartong samt sparat kvitto är det aldrig problem.
Kan ha varit det som flög av på motorvägen förut :lol: Hoppas vibrationerna försvinner vid ojämnt underlag när jag bytt det där :D
Kan även gummit ge oljud som knorr/gnissel/knakar? Får endast dem symptomen när det är kallt ute. Klonkar gör det hela tiden.

Det verkar som att alla möjliga fel på volvo v70 kommer vid 16K mil hehe

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]