Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1212047
Mini_ice skrev:
glock40sw skrev:Du kan inte använda den färdigdragen kabel utan Volvos original strömbrytare som har enligt uppgifter utgått från Volvos sortiment.
Den kommunicerar direkt med CEM och kan inte ersättas med andra tillverkarens grejer.
Om du måste använda den kabelmatta som du tydligen redan har hittar du
genomföringen till kupen under bilen på passegersidan som är avsedda för just kabelgenomföringen tex kupevärmare.
Han skriver inte vilken årsmodell han har, men menar du att alla knapparna utgått? Finns tot 3 alt 2 varianter av denna knapp (00-03, 04, 05-09) Kan vara så att 04 passar alla årsmodeller uppåt eller viceversa..

Men borde fortfarande gå att få tag i både knapp och kablage från skroten :)
Hon är inregad som en 02:a

Tack, jag tar och kollar med skroten i första hand och får försöka knåpa ihop något själv som reservplan, då, helt enkelt.
#1212062
Mini_ice skrev:
Han skriver inte vilken årsmodell han har, men menar du att alla knapparna utgått? Finns tot 3 alt 2 varianter av denna knapp (00-03, 04, 05-09) Kan vara så att 04 passar alla årsmodeller uppåt eller viceversa..

Men borde fortfarande gå att få tag i både knapp och kablage från skroten :)
Eftersom det står V70N så antar jag att det gäller My 01-08.

Samma knapp artnr: 31288619 passade i min XC70 -02 och i min XC90 -07 och flera andra bilar där i mellan som jag har monterat extraljus.

Men det separata knappen verkar vara utgått och slut på skrotar också.
Lycka till om du hittar den någonstans.
#1212078
glock40sw skrev:
Mini_ice skrev:
Han skriver inte vilken årsmodell han har, men menar du att alla knapparna utgått? Finns tot 3 alt 2 varianter av denna knapp (00-03, 04, 05-09) Kan vara så att 04 passar alla årsmodeller uppåt eller viceversa..

Men borde fortfarande gå att få tag i både knapp och kablage från skroten :)
Eftersom det står V70N så antar jag att det gäller My 01-08.

Samma knapp artnr: 31288619 passade i min XC70 -02 och i min XC90 -07 och flera andra bilar där i mellan som jag har monterat extraljus.

Men det separata knappen verkar vara utgått och slut på skrotar också.
Lycka till om du hittar den någonstans.
I och med det hyfsat låga priset hos Volvo så länge den fanns kvar där hade den väl inget större marknadsvärde hos skrotar och de har därför gått vidare till återvinningen.. Självplock eller om man är tjenis med nån skrot och kan be dem aktivt kolla efter en borde väl kunna lösa problemet - finns ju många bilar med extraljus i omlopp.
#1212116
solitaire skrev:
2ägaren skrev:Sitter en gummiplutt åvanför kopplingen jag använder till mina 7 kablar genom torpedväggen
Bra input! Undrar om den existerar även på en automatare. I så fall är vore det ju en baggis.
Det gör den garanterat, våra bilar har tillomed förbereda fästen för 3delat Baksäte från xc70. Vi kommer alla från samma stöpform :D
#1212124
glock40sw skrev:
Mini_ice skrev:
Han skriver inte vilken årsmodell han har, men menar du att alla knapparna utgått? Finns tot 3 alt 2 varianter av denna knapp (00-03, 04, 05-09) Kan vara så att 04 passar alla årsmodeller uppåt eller viceversa..

Men borde fortfarande gå att få tag i både knapp och kablage från skroten :)
Eftersom det står V70N så antar jag att det gäller My 01-08.

Samma knapp artnr: 31288619 passade i min XC70 -02 och i min XC90 -07 och flera andra bilar där i mellan som jag har monterat extraljus.

Men det separata knappen verkar vara utgått och slut på skrotar också.
Lycka till om du hittar den någonstans.

Vill inte verka besserwisser nu, men det finns två olika knappar, en svart och en grå, dessa har haft olika nummer!

Kan kolla självplocken här i stan om intresse finns.
#1212177
Mini_ice skrev: Vill inte verka besserwisser nu, men det finns två olika knappar, en svart och en grå, dessa har haft olika nummer!

Kan kolla självplocken här i stan om intresse finns.
Jo jag vet ,men artnr: 31288620 försvann redan för länge sedan, kommer inte exakt när och artnr.31288619 var kvar i sortimentet ca.1 år sedan när jag handlade sist.
#1213437
glock40sw skrev:
Mini_ice skrev: Vill inte verka besserwisser nu, men det finns två olika knappar, en svart och en grå, dessa har haft olika nummer!

Kan kolla självplocken här i stan om intresse finns.
Jo jag vet ,men artnr: 31288620 försvann redan för länge sedan, kommer inte exakt när och artnr.31288619 var kvar i sortimentet ca.1 år sedan när jag handlade sist.
Ledsen om svar dröjt men har varit mycket på senare tid.

Var på den lokala delplocken idag. Tyvärr verkade alla bilar plundrade på knappar/ paneler och då de är CAN-registrerade går de inte att ersätta med en knapp för annat ändamål. Mycket snö i motorrummen också, så därför svårt att ens hitta kablagen och rätt snart finna att extraljuskablaget inte är där.
Mini_ice skrev:Jaha på så vis!

Hittade tyvärr ingen knapp på skroten, men hittade kontakstycket som du kan behöva. Hittar du en knapp så hojta till om du behöver kontakten.
Jag kan föreställa mig att köpa den av dig, förutsatt att jag känner till polariteten/ funktionerna hos de olika stiften. Jag kan behöva höra med återförsäljaren vad en ny knapp skulle springa lös på först dock för utan den är kontaktstycken eller originalkablar till ingen nytta.
Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Ett tips, kolla att nuvarande generator är 15[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, […]

Alla seriösa biltjuvar vet också att d[…]