Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1206477
Hej!

Jag har en v70-02. Min stereo hu-603 slutade fungera nu i veckan. Där går ström till den men där kommer inget ljud förutom när jag maxar volymen. Då distar det nåt så otroligt såklart. Jag har tittat där bak och alla sladdar sitter i. Min första åtgärd är att bara köpa en ny hu-603 på skroten och sätta in den. På skroten sa de att det behövs programmering. Jag har googlat satan men får inte riktigt svar på denna fråga. Behövs det?

På Volvo sa de även att man behöver en radiokod. Men det har jag förstått att det behöver man inte. Är det någon härinne som kan hjälpa mig med denna fråga?

MVH
Patrik
#1206513
Är de någorlunda samma i årsmodell så kommer det funka direkt. Du kan förlora knapp belysning på stereon och alltid full belysning i displayen, samt rattknappar slutar funka till stereon. Men i övrigt full funktion på stereon.
#1207486
2ägaren skrev:Är de någorlunda samma i årsmodell så kommer det funka direkt. Du kan förlora knapp belysning på stereon och alltid full belysning i displayen, samt rattknappar slutar funka till stereon. Men i övrigt full funktion på stereon.
exakt det som hände mig när jag bytte från HU-601 till HU-801
lite tveksamt om det är värt att kosta på programmeringen när det ändå fungerar
#1211783
h17palin skrev:Har installerat den nu och det var som ni sa att ljuset runt stereoknapparna och rattvolymknapparna inte fungerade. I övrigt funkar den perfekt. Passade på att installera bluetooth när jag ändå hade den ute. Tack för hjälpen!
Vilken bluetooth körde du?
#1212322
h17palin skrev:Har installerat den nu och det var som ni sa att ljuset runt stereoknapparna och rattvolymknapparna inte fungerade. I övrigt funkar den perfekt. Passade på att installera bluetooth när jag ändå hade den ute. Tack för hjälpen!
Undrar samma.... Vilken typ av blåtand installera du?
Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]