Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BGA
#1205240
V70 plastöglan för låskolven trasig. Högtryckstvättade bilen och strålen gick in i den lilla öppningen. Locket flög upp och öglan trasig. På gamla V70 kunde man byta öglan, men verkar inte som det går att göra på V70N.
Vad göra?
En medlem har ställt denna fråga tidigare men fick inget svar!
Finns ju hur många trådar som helst hur man byter gångjärn - lite underligt.
#1205248
Menar du plastöglan på tankluckan eller vad? I så fall: Nä den går inte att byta. Du måste byta hela luckan.

Jag fick luckan på min V70 T5 -02 uppbruten och lite soppa snodd när jag stod på långtidsparkeringen på Arlanda för ett antal år sedan. Köpte ny lucka med lack med rätt färgkod på skroten som dock ändå inte stämmer perfekt i nyans. Svårt med perfekt lackmatchning på metalliclacker. Monterade den aldrig utan lät den gamla sitta kvar i olåst skick. Låset är ju hur som helst löjligt just eftersom det är en plastögla. Går ju att bryta upp hur enkelt som helst. Bestämde mig istället för att lämna luckan öppen för att minimera risken för att potentiella bensintjuvar gör åverkan på plåt/lack på/kring luckan. Satte sedan dit ett vanligt låsbart tanklock.
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]