Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av majzoo
#1205166
Står det att det är 300hk i transportstyrelsens uppgifter så är det väl ganska rimligt.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1205168
Vad är skillnaden mellan R och vanlig V70? Går det att komplettera?
av andersuw
#1205173
En hel del. Annan drivlina, andra bromsar, annat chassi (tror Four-C var förbehållet R:en till en början), andra lacker, och andra detaljer både på in- och utsidan. Det allra mesta går sannolikt att få dit i en vanlig V70. Men billigt blir det ju inte om man skall omvandla en vanlig V70 till en V70R fullt ut. ;-) För att gifta in rätt programvara och rätt elektronik till drivlina, chassi och bromsar kan därtill krävas viss handpåläggning av ett slag som Volvo själva knappast erbjuder.

Kör själv omkring med några detaljer från V70R i min V70 T5 -02: Dekorlisterna i borstad aluminium och den läderklädda krockkudden. Båda höjer sig i mitt tycke över vad man vid nyköp kunde få i en vanlig V70. :D
Senast redigerad av 2 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
av lennart lundberg
#1205174
Hej!
Prata med Volvo om denna bil men du måste ha Reg. nummer.
När jag köpte min bil visserligen på Bilia så hade de alla uppgifter på papper som intygade att den var en Business ++ med övrig extra utrustning bl.a. hastighetsanpassad styrning.

Lennart
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1205180
Om den är reggad med 300 hk är det väl per definition en R? Eller var skiljer en R från en äkta R?

Att regga om bilen med ny effekt är ju inte direkt något som görs i en handvändning på en så pass ny bil. Om det nu ändå är gjort, framgår inte det av transportstyrelsens register på samma sätt som t ex en polestaroptimering?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1205185
Är det inte lite "småskumt" att dölja registreringsnumret i en saluannons? Kan det bero på att man vill försvåra detektivarbete?
Användarvisningsbild
av Derank
#1205197
jag gissar på att han vill behålla fronten, därav dolt regnummer. Och är den reggad med 300HK är det en R
av Schmoyoho
#1205229
Är det vanligt att R-fronter blir stulna, alltså vanligt kontra xenonstrålkastare, krockkuddar och annat som stjäls på nya bilar. Förstår om de är attraktiva men det är ju samtidigt en 12 år gammal bil...

Dölja reg.nr är ju inget ovanligt. Däremot kombinationen att annonsen är utlagd under namnet "V70r" känns ju lite si och så. Men TS verkar ju fått reg.nr och carfax så hur lurt kan det vara? Och om det nu var något särskilt som gav upphov till trådstarten så går det ju alltid att slå VIN-numret i VIDA så ställs det ju bortom allt tvivel.
Användarvisningsbild
av Derank
#1205236
hur vanligt det är vet jag inte men min granne blev av med sin på hans S60 r 3gg på 4år på parkeringen här ädr vi bor,numera kör han inte bilen. denhar stått i ett garage i snart 2år.

Kan ju såklart finnas tusen orsaker till varför han döljer plåten

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]