Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1204523
Hej,

För ett tag sen så började ABS lampan lysa upp och jag tog den till en verkstad och han som arbetar där sa att ABS sensorn på vänster framsida behöver bytas ut.

Så jag gick med på det och han beställde en ny och efter några dagar så monterade han den. Men nu efter 1 månad så började ABS lampan lysa igen. Jag känner inte nåt fel på bilen alls när jag kör, ändå om det spör regnar så fungerar bilen fint fint. Vad ska jag göra??

Jag måste besikta bilen snart och jag vill inte behöva betala mer pengar på nåt som ska varit fixat.

Jag äger en volvo s80 2004.

All hjälp uppskattas.

Tack
#1204525
Åka tillbaka till verkstaden och berätta vad som har hänt? Det kan vara problem med arbetet, men det kan också vara ett annat fel. Men då jag misstänker att du inte har en Volvo-läsare så är du så illa tvungen att få felkoden utläst av någon.
#1204538
Dålig ABS ring, ger ofta felkod på ABS sensorn.
"Orimlig signal" eller liknande.
Ny sensor kanske hamnar en mm närmare, och det går ett tag rill....

Har antispinn blinkat felaktigt i sväng någongång?

Men det finns massor av anledningar till lysande ABS lampa.
Felkoder krävs, och visst skulle jag också åka tillbaka.
Felkodsutläsningen borde dom göra iaf.

Säger felkoden nått annat än samma sensor kan du nog inte kräva backjobb bara.
#1204550
MickeM skrev:Dålig ABS ring, ger ofta felkod på ABS sensorn.
"Orimlig signal" eller liknande.
Ny sensor kanske hamnar en mm närmare, och det går ett tag rill....

Har antispinn blinkat felaktigt i sväng någongång?

Men det finns massor av anledningar till lysande ABS lampa.
Felkoder krävs, och visst skulle jag också åka tillbaka.
Felkodsutläsningen borde dom göra iaf.

Säger felkoden nått annat än samma sensor kan du nog inte kräva backjobb bara.
Nej inget har blinkat bilen rullar fint fint. När jag startar bilen brukar den vara av men när jag åker några kilometer så dyker lampan upp. Vi åkte idag till en verkstad och han kollade med datorn och han sa att det var samma sensor och han såg att den var utbytt.
#1204551
Någonting skrev:Åka tillbaka till verkstaden och berätta vad som har hänt? Det kan vara problem med arbetet, men det kan också vara ett annat fel. Men då jag misstänker att du inte har en Volvo-läsare så är du så illa tvungen att få felkoden utläst av någon.
Vi åkte idag till en ny verkstad och han kollade med datorn och han sa att det var samma sensor och han såg att den var utbytt.
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]