Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
#1204200
Halloj. Så, hur får jag ner hela sjoket med takbelysningen fram på min V70 2004 utan att bryta sönder den?
Jag ska leta vattenläcka nämligen. Märkte idag att det rann några matskedar vatten längs med backspegeln när jag bromsade ner bilen i lite nerförsbacke.

Mvh/ Thomas
av MickeM
#1204260
Har du V70 årgång 1998?
I så fall är du i fel forumdel.
Detta är för V70N, dvs efterföljaren till v70I.
Annan karross, så du får träffsäkrare svar där expertisen för den modellen håller till...

Men läckaget är sannolikt i rails'ens fot mot taket, nånstans....
Jag har också haft V70I, och skriver där också, men fler än mig har ideer....
av MickeM
#1204282
Kermithboy skrev:Har en V70 n. Ändrade det i profilen för flera veckor sedan. Men det verkar bara stå rätt under -Kör:
Oupps!
Det står ju tydligt V70 2004 i första inlägget!
My bad!

Men som sagt tror jag ändå att det är från en rails fot.

Dörrarna är för lågt för att vatten ska hamna i innertaket, och vid vindrutan skulle det droppa rakt ner på instrumentbrädan tycker jag.
Hålen för skuffluckans gasfjädrar blir väl också för lågt för att rinna framåt.
Borde hamna i reservhjulsbaljan isf...

Har den tvättas i nån högtryck-automattvätt nyligen kanske?
Då kan nog vattnet ta märkliga vägar. ...

Du ändrar det som står längst ner i inlägget under "signatur" i kontrollpanelen.
av Kermithboy
#1204296
Jag får ta å kolla i morrn. Ska plocka bort taklampan fram å då får frugan hälla vatten på taket å se. Det har regnat mycket här de senaste dagarna. Annars va det ngn vecka sedan högtryck i gör det själv på OKQ8. Tack för tipsen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1204299
Har du bytt framruta för inte för länge sedan?
av Kermithboy
#1204301
Nej. Den ska däremot bytas snart. Å gummilisten mellan ruta å tak ser lite dålig ut. Ligger inte så tajt överallt, så jag tänkte att de ev kunde va ngt med listen. För rutor me list upptill är väl inte limmade va?

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns ov[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Köpråd V60 etanol

Jag funderar på att köpa en V60 som g&a[…]