- mån 09 okt 2017, 18:41
#1203263
Hej
Då var det snart dags för besiktning av min V70 -02
Standard felet med snurrande klocka, helljusindikator som funkar ibland osv.
Förra året hade jag tur och det funkade som det ska under besiktningen...vilket det kanske gör även i år.
Men tänkte gardera mig i år genom att plocka ner DIMen och återlöda benen till CPUn (99,9% garanterat dem som spruckit pga varm CPU som spräckt lödningarna)
Vad bör jag tänka på innan jag börjar?
Tips och trix emottages tacksamt.
Min plan är att försöka tvätta bort skyddskletet på benen med aceton och tops, därefter med lödkolv med pennspets värma på varje ben precis tills tennet smälter. Och förhoppningsvis slippa applicera nytt tenn.
Givetvis kommer jag se över alla andra punkter samtidigt på kretskortet när jag ändå håller på, men jag gissar att det är CPUn (den stora uppe till vänster) som bråkar med mig.
Låter det som en fungerande plan eller är det något jag inte tänker på här? :)
Tack på förhand
Då var det snart dags för besiktning av min V70 -02
Standard felet med snurrande klocka, helljusindikator som funkar ibland osv.
Förra året hade jag tur och det funkade som det ska under besiktningen...vilket det kanske gör även i år.
Men tänkte gardera mig i år genom att plocka ner DIMen och återlöda benen till CPUn (99,9% garanterat dem som spruckit pga varm CPU som spräckt lödningarna)
Vad bör jag tänka på innan jag börjar?
Tips och trix emottages tacksamt.
Min plan är att försöka tvätta bort skyddskletet på benen med aceton och tops, därefter med lödkolv med pennspets värma på varje ben precis tills tennet smälter. Och förhoppningsvis slippa applicera nytt tenn.
Givetvis kommer jag se över alla andra punkter samtidigt på kretskortet när jag ändå håller på, men jag gissar att det är CPUn (den stora uppe till vänster) som bråkar med mig.
Låter det som en fungerande plan eller är det något jag inte tänker på här? :)
Tack på förhand