Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ceddan9
#1205681
Felsökningen har börjat fokuserat på ljusströmställaren. När jag bara körde in handen oå baksidan om den å rörde den så vips hoppade allt igång. Jätteglad över att helljuset ( stannar i läge) fungerade, bra belysning i både instrument (trippmätaren mm) och radion. Men lyckan varade inte länge. Nästa gång som jag tog bilen, samma igen, men lyckades igen. Tredje gången det hände gick det inte. Jag upplever inte att något ser skadat ut eller slitet. Öppnade upp enheten, såg inget konstigt där heller. Innan jag söker en ny/annan, kan jag testa den jag har? Så att det är ”rätt” del jag byter isf!?
av MickeM
#1205729
Jag har hört om fel på ljusströmställaren förr, men faktiskt inte just för helljuset.
Det har varit spaken, men om det blir att funka en stund när du rör vredet, så är den ju väldigt misstänkt.

Den borde kunna bytas mot begagnad, tycker jag.
av ceddan9
#1205839
Rapport om vad som händer/ vad har jag gjort.
Innetemperaturgivaren var ju trasig. Att köpa givaren för 20spänn (hade nog köpt 3 om jag misslyckades med 2 :o) med en enorm porto avgift (ca tot 200) , samt lödning mm. Valde jag att köpa en begagnad konsoll på demonteringen för 395kr.
Helljusproblemet: Felsökningen är fokuserad på ljusströmbrytaren (för att när jag grejade lite med den så hoppade allt igång), men nu är den död igen. Hittade en på tradera för 250 spänn. VET ju inte om det är den som strular, men jag chansar lite på det.
av ulfs
#1205849
Om du köper på skroten kan du ju lämna tillbaka den om det inte funkar, det blir väl värre på tradera?

Räknar du efter mätaren bara eller G[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :-)[…]

Har fått hem olja till ett oljebyte, samt e[…]

Efter många år på utflykt mellan[…]