- mån 09 okt 2017, 00:28
#1203075
I detta fallet kunde båda oken motioneras hyfsat enkelt med skruvtvingen men visst, ensa sidan som tidigare blivit varm var lite trögare i början.
Vi får se vad som händer nu, blir det varmt eller om det inte slutar väsnas från handbromsbackarna så får jag ge mig på det igen och då börja med att kontrollera inställningen för handbromsen och om det inte löser det så får jag byta ut backarna och kanske även fjäderpaketet om det så behövs.
SvenB skrev:Förstår inte vad du menar? De gånger jag köpt nytt ok då har oket som suttit på bilen varit helt kasst. D.v.s man har fått använda långa hävstänger för att motionera cylindern och självklart har inte fett eller olja kunnat rädda det där. Däremot, efter som Volvo uppenbarligen lyckades fixa mitt kärvande ok med bromsolja så antar jag att det är värt ett försök, det kan ju knappast göra det sämre iallafall.snowman skrev:Du är lite "märklig". Du argumenterar emot, men ändå har du vid tidigare tillfälle gjort som du rekommenderas här Till och med ett OK från Biltema fungerar bättre än att "arbeta upp" ett trilskande OK.
Jo jag var lite inne på det en gång i tiden men kom fram till att det var mycket bättre att köpa ett inbytes OK för 800-900 kr istället.
I detta fallet kunde båda oken motioneras hyfsat enkelt med skruvtvingen men visst, ensa sidan som tidigare blivit varm var lite trögare i början.
Vi får se vad som händer nu, blir det varmt eller om det inte slutar väsnas från handbromsbackarna så får jag ge mig på det igen och då börja med att kontrollera inställningen för handbromsen och om det inte löser det så får jag byta ut backarna och kanske även fjäderpaketet om det så behövs.