Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1199284
Hej! Har lite problem med instrumentpanelen i min S80, rutan där man ser hur många mil man kört och även om farthållaren är av/på fungerar inte, jag pratade med verkstan och dom ska titta på det på Måndag, jag har hela tiden trott att det var dioderna det var fel på, så jag tänkte köra till Biltema och inhandla egna dioder (hittade blåa dioder som jag tyckte var snyggare nämligen så då tänkte jag att jag köper dem själv om dom fixar det på verkstan) men fick höra att det även kan vara fel på displayen, och att det inte är säkert att det ens sitter några dioder där.

Blev väldigt osäker nu så jag tänkte att jag frågar här innan jag åker och handlar saker i onödan! Bifogar en bild som jag tog för en stund sedan, nu när det är mörkt ute så ser man väldigt svagt att det lyser, och man kan även urskilja vad det står, men på dagen så ser det i princip helt svart ut och det är omöjligt att se vad det står, men att det lyser överhuvudtaget är ju ett tecken på att den inte är HELT sönder iallafall!

För att ni ska förstår "hur mörk" den är så kan ni ju jämnföra hur mycket de andra displayerna bredvid lyser! :)

Tack på förhand! :D

Bild

Bild
#1199294
Det sitter nog helt enkelt en glödlampa rakt bakom displayen som är död... du verkar ha det gamla instrumenthuset med massor av glödlampor baktill.

#1 Plocka lös DIM och titta, det är inte svårt. Du behöver en T25 skruvmejsel.

#2 Köp en lampa hos din Volvo ÅF. De är dyra men det räcker nog med en, får du ha som tröst.

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]