Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krabba1
#1198227
Jag har en V70 TDI -o3.Jag kan inte hitta säkringen till cigtändaruttaget,har kollat i Haynes rephandbok men där den säger att de ska sitta,ovanför pedalerna,finns inga säkringar.Jag ser heller inga på passagerarsidan så jag är ställd ! Vart sitter de ?? :-(O)
av MickeM
#1198230
På min V70 2005 sitter det säkringar bakom luckan på instrumentpanelens sida ut mot dörren.
Endast åtkommlig med öppen dörr.

Säkert lika på din också.
av krabba1
#1198232
Jadå,det sitter säkringar på gaveln av instrumentbrädan och vä bak i lastutrymmet men inte den som går till cigtändaruttaget.Det skall vara nummer 11 men på gaveln finns inga bleck till den och bak hittar jag ingen 11.
av MickeM
#1198237
krabba1 skrev:Jadå,det sitter säkringar på gaveln av instrumentbrädan och vä bak i lastutrymmet men inte den som går till cigtändaruttaget.Det skall vara nummer 11 men på gaveln finns inga bleck till den och bak hittar jag ingen 11.
Tog en titt i min orginal-imstruktionsbok. (världens minst lästa bok)

Det sitter mycket riktigt säkringar ovanför pedalerna också.
Verkar vara direkt på CEM.

Säkring 11 är "el-luttag fram och baksäte".

Man får skruva ner plasten ovanför pedalerna med tre torx uppåt i framkant, enl bilden.
av krabba1
#1198392
OK,jag får väl kolla en gång till där då.Jag tog ner den plasten men såg inga säkringar där men får väl leta mer noggrant den här gången så kanske jag hittar dem.Enligt Haynes rephandbok skall de sitta där,så.... ?:-/
Användarvisningsbild
av Någonting
#1198447
Man kommer åt säkringarna genom att plocka bort plast-detaljerna som sitter ovanför pedalerna. Om jag minns rätt så sitter den med två torx-skruvar.

Haynes-boken är lite dålig vad gäller var specifika säkringar sitter då dessa verkar ha flyttats runt mellan olika årsmodeller.
Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]