Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1193539
Hej.
Vi har ett jäkla problem med våran Volvo!
Blir galen..
Det är så att bakdörrarna inte fungerar som dom ska. Just nu är det vänster bakdörr som är låst och som inte går att öppna varken inifrån eller utifrån :(
Det går att få upp den med lite trixande med "knappen" inifrån och med någon som öppnar bilen utifrån MEN då låser sig den andra dörren bak istället.
Med andra ord så är det alltid en utav bakdörrarna som är låsta!
Vi har haft bilen inlämnad för felsökning men det kom inte upp någon felkod. Dom smörjde låskistorna men det fungerade en gång vid öppning sen låste sig skiten igen!
Ingen annan dörr krånglar och inga andra fel på bilen annars.

Snälla hjälp oss! Vad kan det vara?

Tack/ Carolina
#1195245
Vad är det för skitverkstad som tror sig laga felet med leta felcoder på bakdörrar. ? Låter som någon microbrytare i låskistan inte fungerar som den ska. Jag hade testat deras funktion när de är hänger lösa på bilen ev köpt begagnade på skroten testa med.
Hoppas ni inte betalade för något de uppenbarligen inte lyckades åtgärda!
#1195322
Det är alls inte fel att kika efter felkoder i det här sammanhanget. Vanligen finns det sådana när låsen beter sig konstigt och de kan ge närmare indikation på vad felet egentligen är. Fel på mikrobrytare i själva låskistan är en möjlighet. En annan är fel på reläerna som styr låsning/upplåsning vid bakre elcentralen (REM). En tredje är att det är vaj på kablaget, t.ex. vid överföringen till dörren. Sedan borde förstås verkstan ha förvissat sig om att allt var OK innan de lämnade tillbaka bilen. Eftersom de inte gjorde det är mitt råd till TS att åka tillbaka till verkstaden och reklamera jobbet. Självfallet skall man då också se till att man slipper betala dubbelt upp för att de slarvat.
#1195516
Dåligt batteri? När jag hade dåligt laddat batteri så var det problem med upplåsningen av bakdörrarna...

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]