- fre 18 aug 2017, 12:26
#1192260
Har en V70 -06 Automat.
Lämnade in den i våras och dem bytte fjäderbenslagring och nån del till på vänster sida, då dem påstod att det skulle hjälpa bilen att bli lättstyrd igen.
Mitt problem då var att bilen helt tvärt kunde bli knepig i styrningen, det blev som en kugg att måsta dra sig över när man sväng åt ett håll och sen skulle åt det andra. Lika fort som det kom, kunde det försvinna.
Bilen blev inte hjälpt av detta, utan det som hjälpt var att gubben får lägga sig över motorn och spraya på en punkt, vilket sen gjort att bilen efter 2 sprayningar varit bra i flera månader.
För 3 veckor sedan fick jag punktering på vänster fram däck, och insåg snabbt att däcket var fruktansvärt snedslitet, samma med det högra fram. Så dem är bytta och vi väntar nu på en tid för hjulinställning, vilket det sägs att verkstan som mekade i våras skulle ha upplyst mig om.
Men iom däckbyte inser jag att båda damaskerna på vänster drivaxel är väck, så en ny drivaxel är beställd. Beställde även nya bromsskivor och klossar till båda fram då den på vänster sida är ruskigt ful.
Har de senaste 3 dagarna märkt av ett "klunk" som lixom rycker till i hela bilen, bara ett. och detta kommer efter att bilen stått man kör en liten bit och skall börja bromsa, då klunkar det till. Sen har det inte hörts eller känts något mer under färden, så min tanke var att det borde vara från bromsen?
MEN, nu var jag ner på byn (800m färd) för att lämna återvinningen, och inser att så snart jag släpper gaspedalen så kluckar det till, inte på samma vis som "klunket" som även kändes, utan ett kluck iom att jag släpper drivningen. Och jag kan inte säga att det kommer fårn vänster sida, utan snarare låter det mitt under växelspaken :shock:
Vad är det som händer med min bil, jag känner att jag lagt ner nog så mycket pengar på delar redan nu, och ändå fortsätter det bara att dyka upp mera.
Ska jag vara rädd att det är något med växellådan nu oxå?!?1
Lämnade in den i våras och dem bytte fjäderbenslagring och nån del till på vänster sida, då dem påstod att det skulle hjälpa bilen att bli lättstyrd igen.
Mitt problem då var att bilen helt tvärt kunde bli knepig i styrningen, det blev som en kugg att måsta dra sig över när man sväng åt ett håll och sen skulle åt det andra. Lika fort som det kom, kunde det försvinna.
Bilen blev inte hjälpt av detta, utan det som hjälpt var att gubben får lägga sig över motorn och spraya på en punkt, vilket sen gjort att bilen efter 2 sprayningar varit bra i flera månader.
För 3 veckor sedan fick jag punktering på vänster fram däck, och insåg snabbt att däcket var fruktansvärt snedslitet, samma med det högra fram. Så dem är bytta och vi väntar nu på en tid för hjulinställning, vilket det sägs att verkstan som mekade i våras skulle ha upplyst mig om.
Men iom däckbyte inser jag att båda damaskerna på vänster drivaxel är väck, så en ny drivaxel är beställd. Beställde även nya bromsskivor och klossar till båda fram då den på vänster sida är ruskigt ful.
Har de senaste 3 dagarna märkt av ett "klunk" som lixom rycker till i hela bilen, bara ett. och detta kommer efter att bilen stått man kör en liten bit och skall börja bromsa, då klunkar det till. Sen har det inte hörts eller känts något mer under färden, så min tanke var att det borde vara från bromsen?
MEN, nu var jag ner på byn (800m färd) för att lämna återvinningen, och inser att så snart jag släpper gaspedalen så kluckar det till, inte på samma vis som "klunket" som även kändes, utan ett kluck iom att jag släpper drivningen. Och jag kan inte säga att det kommer fårn vänster sida, utan snarare låter det mitt under växelspaken :shock:
Vad är det som händer med min bil, jag känner att jag lagt ner nog så mycket pengar på delar redan nu, och ändå fortsätter det bara att dyka upp mera.
Ska jag vara rädd att det är något med växellådan nu oxå?!?1
Även en blind höna kan hitta ett korn