- mån 07 aug 2017, 18:44
#1189921
Hej!
Jag vill inte gärna att mitt Volvoköp ska bli mitt sämsta bilköp någonsin så hjälp mig här! Har en V70 2,5 t -03 automat som är tipptopp. Köpte den av en väns vän som är bilnördar så det borde ju bli bra! Kamremen var bytt och bilen var nyservad. Inga konstigheter! MEN en dag var marken vid höger hjul täckt med motorolja, det läckte ymnigt. På verkstaden byttes packningarna på oljepumpen och allt var frid och fröjd en månad tills idag då samma jättepäls hittades efter en kort tur på max2 km. Min verkstadslokaler fattar inget men börjar prata om kamdrev som får bytas med ett kamremsbyte som följd- en operation som nästan når upp till bilens värde. Tilläggas kan att bilen, under den tid den höll tätt, någon gång tände motorlampan (gul) samt varnade för bromsarna. Dessa lampor släcktes dock snabbt. Någon expertis här som har något tips/erfarenhet? Bilen är lite för fin för att bara dumpa men börjar bli verkligt less på Volvo just nu..
Mvh Martin
Jag vill inte gärna att mitt Volvoköp ska bli mitt sämsta bilköp någonsin så hjälp mig här! Har en V70 2,5 t -03 automat som är tipptopp. Köpte den av en väns vän som är bilnördar så det borde ju bli bra! Kamremen var bytt och bilen var nyservad. Inga konstigheter! MEN en dag var marken vid höger hjul täckt med motorolja, det läckte ymnigt. På verkstaden byttes packningarna på oljepumpen och allt var frid och fröjd en månad tills idag då samma jättepäls hittades efter en kort tur på max2 km. Min verkstadslokaler fattar inget men börjar prata om kamdrev som får bytas med ett kamremsbyte som följd- en operation som nästan når upp till bilens värde. Tilläggas kan att bilen, under den tid den höll tätt, någon gång tände motorlampan (gul) samt varnade för bromsarna. Dessa lampor släcktes dock snabbt. Någon expertis här som har något tips/erfarenhet? Bilen är lite för fin för att bara dumpa men börjar bli verkligt less på Volvo just nu..
Mvh Martin