Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1186587
Halloj!

Modern som jag blivit så beslutade jag att skippa min gamla FM sändare och ersätta med en AUX adapter från vparts till min HU-603.
Själva installationen gick väl skapligt smidigt för att vara första gången jag demolerar AC+stereon, att sen få in allt var nog lättare sagt än gjort :roll:
Allt kom dock på plats som det skulle så jag skruvade ihop allt.

Glad i hågen startade jag bilen för att se så stereon fungerade vilket den inte gjorde, visade sig att en säkring hade löst ut av någon anledning :?: bytte säkring och sen startade stereon igen.

Däremot, så har jag ett missljud i högtalarna, detta ljud uppstår väldigt tydligt när jag ska ringa med mobiltelefonen via denna nya adapter, det är som att det spelas musik i bakgrunden och stänger jag av blåtanden på telefonen och fortsätter samtalet via mobilen och höjer stereon så mullrar det med ett väldigt dovt ljud.

En kompis till mig trodde att det blir för mycket ström vilket orskar missljudet, jag är dock novis på detta område så jag låter det vara osagt.

Någon som har en liten aning om vad det kan bero på?

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]