Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kevva95
#1186556
Steg 1 chippad s60 2.4T 02a, Går ojämt i avläsning av laddtrycksmätare. går upp till ca 1 bar sedan sjunker till 0.6/0.7. Köpte mig nyligen en ny laddtrycksregulator, men ingen förbättring. Kollat lite slangar men verkar icke hitta någon som är sprucken/dålig. Vad kan det vara ifall det icke är något av dessa 2 saker? Börjar bli otålig då jag inte kan sätta fingret på vad det är. mvh.
av MickeM
#1186574
kevva95 skrev:Steg 1 chippad s60 2.4T 02a, Går ojämt i avläsning av laddtrycksmätare. går upp till ca 1 bar sedan sjunker till 0.6/0.7. Köpte mig nyligen en ny laddtrycksregulator, men ingen förbättring. Kollat lite slangar men verkar icke hitta någon som är sprucken/dålig. Vad kan det vara ifall det icke är något av dessa 2 saker? Börjar bli otålig då jag inte kan sätta fingret på vad det är. mvh.
En omodifierad 2,4 pallar väl inte 1,0 i laddtryck?
"Orginal-värstingarna" har väl typ 0,8, och det är nog max dom klarar utan radikala ingrepp.

Det är väl det lägre trycket som är det rätta, antagligen.
Den ska säkert aldrig upp i 1,0, utan nån säkerhetsfunktion kickar troligen in..

Har du pillat på nåt själv, eller bara chipat?
av kevva95
#1187740
Hejsan! tack som fasen för svar. Jag har bara chippat den, inte gjort något på den förutom att byta laddtrycksregulator! Sett mycket på youtube folk som har samma 2.4T som laddar 0.9 stadigt. Och man känner hur laddtrycket går upp och ner. Har ju en laddtrycksmätare och det är väldigt irriterande då man känner det väldigt tydligt. Stort svajande
Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]