Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1181329
Letat i instruktionsboken men ej funnit något. När man har bakluckan öppen så är där på undersidan en liten svart spak man kan ändra, vad I hela friden gör den? Provade låsa I båda lägen och stänga men ingen skillnad.
#1181861
2ägaren skrev:Tog en bild. Men efter nattsömnen så slog det mig att när man har handtag på insidan, vilket jag inte har. Så kanske det är barnlås funktion på denna??
Det är mycket riktigt spärren för det inre handtaget till bakluckan om man har ett sådant. Om du saknar ett sådant handtag skulle jag tippa på att låset till bakluckan är utbytt av tidigare ägare och att det som då monterades råkade bli ett lås taget från en bil på skroten som hade nämnda handtag. Låscylinder plus inre handtag till bakluckan är en del av den utrustning som av säkerhetsskäl monteras tillsammans med bakvänt barnsäte i bagageutrymmet. Men man kan förstås välja att montera bara handtaget och/eller låsscylindern. Har själv satt dit bådadera på min V70 -02. Mer information om det hela finns i den här tråden. På den sida jag länkar till finns lite uppgifter/bilder som gäller just spärren till det inre handtaget.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
#1181885
Ja kan vara värt att titta efter. Ingen konst att ta bort klädseln på bakluckan på en V70N. Skruvar i kanten och sedan bara clips som brukar släppa utan alltför mycket våld. Värre på V70 II där man tyvärr ändrat konstruktionen till det sämre.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]