Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thibbilou
#1181118
Hej.

Finns det olika bälteslängder i V70?
Barnstolen går inte att få dit i vår -02, men precis så att den går dit på den andra från -07.
Eller är det enbart tack vare annan stolsjustering tro?

Stolen är en Besafe izi plus.

/Thobias & Marie


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1181153
Vår stol är också så man får lägga sig på stolen för att kunna klicka i. Man vill ju ha den mot instrumentbrädan också. Ända man kan göra är väl att höja stolen max och ha den längre bak när man knäpper. Skillnad i längd borde ni kunna mäta fram om det skiljer, men förstår det vore smidigt om någon vet direkt :) Riktigt segt att byta stol för en sån sak, men det skiljer säkert 3dm bälte på hur mycket bälte våra två stolar behöver.
#1181165
Om jag inte är helt ute o cyklar så sla väl barnstolen absolut INTE ligga mot brädan? Precis som den i baksätet INTE ska ligga mot passagerarstolen.
#1181195
robin: Ja det är mycket möjligt! Alla stolar vi haft har stödben, där har det varit tydligt i manualen att ryggen av stolen inte ska nudda "något".
#1181196
Den vi har britax highway 2 lr nåt sånt sätts fast med 3 punkt bältet stödben i golvet plus 2 remmar framåt till öglor i golvet eller framförvarande stol vinglar minimalt när allt är monterat o spänt .

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]