Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1180506
8500kr är det värt bara ACn kyler! Finns inget värre än att åka i en varm bil och vara klibbig av svett.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1180552
Omidjuly4 skrev:Hej Allihopa och tack för era tips.

Var till en AC firma idag för felsökning. Felsökningen tog 5 min för att läckan var så stor. Precis som föregående nämner så var den gröna sörja AC olja med spår ämnen.

Läckaget kom från slangen in till kondensorn, har jag tur så är det bara oringen annars så är det infästningen till kondensorn. De sa att det är vanligt att det blir högtryck på kondensor sidan om AC fläkten slutat fungera.

Slutnota på jobbet blir ca 8500kr ink. ny fläkt. Virvel i plånboken......


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Din bil är väl 10 år. Om man ändå river i det, vacumpumpar, byter torkfilter, återfyller osv så hade jag slängt dit en ny kondensor också, för efter 10 år i saltslasket brukar aluminiumet i den vara som knäckebröd. Det brukar inte kosta mycket extra, jag köpte en ny kondensor för 1350 kr när jag bytte på min BMW med det var ju ett tag sedan. Det var en struntsumma i det stora hela med all fyllning, pumpning, filter och arbetstid som kostar multum.
av Omidjuly4
#1180638
Uppdatering.
Fick tillbaka bilen idag, läckan... kom från en felaktigt monterad o-ring. Fläkten lät bra tyckte dem så den bytte vi inte. O-ringen vart nog felmonterad då kondensorn verkar ha blivit utbytt nyligen. Kalaset gick från 8500kr-3500kr
av Omidjuly4
#1189074
Hej igen !

26 grader ute och jag råkar ut för samma fel. Oringen går igen när jag var ute och körde.....

Jag hör att ac fläkten går till och från.....

Någon som har något tips?
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]