Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1174933
Hej sitter o funderar på denna https://www.runns.se/felkodslasare/felk ... oft-vol-ii
Det jag vill att den ska klara är att nolla " SRs airbag service erfordras". Sen annat såklart.
Kopplade in aux och va tvungen att ta bort ecc panelen. Efter det fick jag det larmet. Det står att den ska klara det men jag vill veta om nån av er har erfarenhet av den eller vet nåt mer.
Annars skulle jag skaffat vida dice men har ej tillgång till win 7 tyvärr. Hoppas nån av er vet. Trevlig helg
Med vänlig hälsning, Emil
#1174936
Du behöver inte nödvändigtvis Win 7 för att köra VIDA. Har du en portabel dator? Vilket operativsystem har du i så fall på den?
#1174994
Jag har en sådan OBD II läsare (iCarsoft Vol II för Volvo). Har idag återställt airbaglampan på min V40 2004 utan problem. Du skriver inte vilken bil du har men apparaten klarar att återställa servicelampan, bromsvarningslampan, ECTS lampa (har ingen sådan, men skall vara electronic throttle control system), Dpf (Diesel partikel filtervarning, har ingen sådan heller) och ABS varningslampa.
Jag är nöjd med denna OBD läsare.
#1175161
EMac skrev:Jag har en sådan OBD II läsare (iCarsoft Vol II för Volvo). Har idag återställt airbaglampan på min V40 2004 utan problem. Du skriver inte vilken bil du har men apparaten klarar att återställa servicelampan, bromsvarningslampan, ECTS lampa (har ingen sådan, men skall vara electronic throttle control system), Dpf (Diesel partikel filtervarning, har ingen sådan heller) och ABS varningslampa.
Jag är nöjd med denna OBD läsare.
Tackar! Har V70 2,5 t -04

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]