- mån 22 maj 2017, 12:14
#1174472
Hej!
Bytte bromsklossar på bakaxeln för någon vecka sedan dåena sidan var helt slut(körde på metallen)
Vid förarsidan var båda klossar helt slut men på passagerar sidan såg de inprincip helt nya ut.
Hur kommer detta sig?
Efter bytet så luktar det väl inprincip bränt gummi från förarsidan varje gång jag varit ute å kört. Tänkte för.mig själv i början att de berodde på att de var så nya och behövdes slitas in. Men tycker väl att det borde slitits tillräckligt nu...
Dessutom så får bilen sladd vid kraftfull svängning(tänk rondell) när man accelerar från 1-2 och ibland 2-3.
Symbolen tänds lite snabbt vid instrumentbrädan men släcks lika fort (varar väl knappt 2sekunder) men är ändå obehagligt.
Kör man i runt 30-50 svänger redigt å ger en kraftig inbromsning så känns det även som om ABS jobbar, sådär knakigt.
Har någon idé vad problemet/n kan vara?
Tack på förhand
Bytte bromsklossar på bakaxeln för någon vecka sedan dåena sidan var helt slut(körde på metallen)
Vid förarsidan var båda klossar helt slut men på passagerar sidan såg de inprincip helt nya ut.
Hur kommer detta sig?
Efter bytet så luktar det väl inprincip bränt gummi från förarsidan varje gång jag varit ute å kört. Tänkte för.mig själv i början att de berodde på att de var så nya och behövdes slitas in. Men tycker väl att det borde slitits tillräckligt nu...
Dessutom så får bilen sladd vid kraftfull svängning(tänk rondell) när man accelerar från 1-2 och ibland 2-3.
Symbolen tänds lite snabbt vid instrumentbrädan men släcks lika fort (varar väl knappt 2sekunder) men är ändå obehagligt.
Kör man i runt 30-50 svänger redigt å ger en kraftig inbromsning så känns det även som om ABS jobbar, sådär knakigt.
Har någon idé vad problemet/n kan vara?
Tack på förhand