Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1174381
Hade bilen inne på Volvo för att göra en framvagnsinställning. Visade sig att där var glapp i inre styrleden, höger sida. Därav kunde en inställning ej utföras. Gick i tankar om jag skulle ge mig på att försöka byta den på egen hand. Det som får mig att tveka är att jag är rädd för att jag kommer att skada stången till styrväxeln vid avlägsnande av det gamla styrstaget.

Vad har ni för erfarenheter av att byta styrstag? Sitter det så in i helsike?
Är det värt att få det gjort på en verkstad och slippa risken att skada styrväxeln?

Tack på förhand //

Jonas
#1174399
Jag brukar försöka få en bild av operationen genom Google och kolla på bilen själv. Känns det sen övermäktigt så lämnar jag in. Men inte mycket under åren har behövt gå så långt :) det mesta brukar kunna lösas på en Volvo V70n
#1174413
2ägaren skrev:Jag brukar försöka få en bild av operationen genom Google och kolla på bilen själv. Känns det sen övermäktigt så lämnar jag in. Men inte mycket under åren har behövt gå så långt :) det mesta brukar kunna lösas på en Volvo V70n
Kan inte annat än hålla med dig :D . Min erfarenhet utifrån guider på t.e.x youtube är de alltid verkar ha ett sånt flyt när de demonstrerar momenten. På med lite rostlösare och staget släpper utan något större bruk av våld. Min erfarenhet är att antingen sitter det som gjutet alt. får jag inget bra grepp :/.
Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]