- ons 03 maj 2017, 12:52
#1170271
Vilken styrbox är det närmare bestämt du bytt? Och om felet sitter i kommunikationen mellan värmarens styrenhet (CPM) och andra styrenheter är det inte nödvändigtvis bland värmarens felkoder du skall titta. De felkoder som direkt rör värmaren ligger för övrigt inte heller under CPM eftersom CPM inte är en CAN-nod utan under CEM (centrala styrenheten).
Men om du nu nyligen fått värmaren "upplåst" (tillgänglig även som parkeringsvärmare), varför åker du då inte bara tillbaka till verkstaden och ber dem fixa det hela. Det är förstås i det läget deras ansvar att se till att du får vad du betalt för: en värmare som kan dras igång via rattspaken även med motorn avstängd.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut