Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1169619
Efter en släkting dragit sin husvagn till campingen så visas färddatorn "till tom tank" fel värden. Har runt 65 liter i tanken men den visar på 39 till tom tank
Finns det någon säkring kopplad till detta som man kan kolla på? Eller är det nått annat utan att man behöver koppla ur batteriet?

Nollställde övriga värden men verkar inte kunna göra det med "till tom tank".

Mvh Mange.
#1169848
Precis samma på min nya v90,stämmer inte mellan bränslemätare ,km till tom tank,genomsnitslig förbrukning,har även varit in på Volvo och laddat ner ny mjukvara blev lite bättre men ej bra

Skickat från min SM-T550 via Tapatalk
#1169885
Skall inte heller stämma med den genomsnittliga förbrukningen enligt färddatorn. Som SBergdahl redan påpekat skattas resterande körsträcka till tom tank bara på hur förbrukningen sett ut på sistone, närmare bestämt senaste 30 km. Förbrukningen på den sträckan kan förstås vara radikalt annorlunda än den färddatorn visar beroende på när färddatorns genomsnittsförbrukning nollställdes senast och variationen i körförhållanden.

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]