Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattii
#1168215
Hallå!

Funderar lite på spaceball till min bil, har sökt runt lite på nätet men får inte riktigt svar på mina frågor..
Är alla spaceballs från s60 från början? Hittar i alla fall bara till de.
Om så fallet är, passar det bolt on i min bil? Om inte, vad för modifikationer krävs? Har som sagt en 04a så har den gamla mittkonsollen, alla spaceballs jag sett i v70 har faceliftkonsollen. Finns inte panelen runt växelspaken för spaceball till gamla mittkonsollen? Går det lösa på eget vis annars?

Tack på förhand

Mvh
av MickeM
#1168299
Jag tror att S60 och V70 är nära nog identiska fram till B-stolpen, men 100% säker är jag inte.
av andersuw
#1168306
SBergdahl skrev:Många passar nog på att byta till den snyggare mittkonsolen när de ändå håller på. Originalet ser ju sådär upphetsande ut.
Jo den gamla mittkonsolen ser upphetsande ut men i fel riktning. :-) Så ful att man blir upprörd. ;-) Var bland det allra första jag bytte ut på min 02:a.

Av din garagetråd att döma har du inte fixat detta ännu så där har du ett litet projekt. ;-) Finns ett mektips på det hela här för den som är intresserad:

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=9509

Man måste vara inloggad på svxc.se för att läsa den men det tar ju inte lång stund att regga sig där om man inte redan är det.
av andersuw
#1168307
MickeM skrev:Jag tror att S60 och V70 är nära nog identiska fram till B-stolpen, men 100% säker är jag inte.
Det är helt riktigt. Det är bara detaljer som skiljer. Fast till de detaljerna hör mittkonsolen och därmed kanske också spakstället.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]