Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
#1180150
Ja, jo så pass mycket har jag redan förstått.
av andersuw
#1180157
Ingendera. Jag är bara genuint intresserad av att få en hållbar beskrivning av vad felet egentligen var. Att vajeröverföringen till det inre handtaget var ur funktion och att barnsäkerhetslåset var på förklarar som sagt inte varför dörren inte gick att öppna utifrån.
av andersuw
#1180164
OK. Hade ju vart bra om det framgått tidigare. Men nu finns det ingen vajer mellan det yttre handtaget och låskistan. Det finns istället en länkstång. Var det alltså fästet till den länkstången på låskistan som trilskades eller vad?

Där finns dock ingen plastbit. Så här ser låskistan ut. Den blå delen är den där länkstången till det yttre handtaget fästs.
Bakdorrsbyte17.JPG
Bakdorrsbyte17.JPG (129.85 KiB) Visad 1090 gånger
av ruggen
#1180167
Ja de hade hoppat isär. De jag ville ha tips om var ju om de fanns nåt sätt att få upp dörren utan behöva ha sönder massa saker. Men på Volvo sa dom att man var tvungen att ha isönder dörrsidan.
av andersuw
#1180171
OK då vet vi alla vad det egentligen var fel på, att åtminstone din Volvo ÅF inte har något gångbart tips på hur man gör utan att ha sönder klädselpanelen men att man trots det kanske kan lyckas med att ta bort klädselpanelen med stängd dörr utan att ha sönder den.
av andersuw
#1180186
Beror nog helt på vilken Volvo ÅF man vänder sig till och vilken relation man har till dem. Personalen hos den ÅF jag anlitar (Upplands Motor i Uppsala) har aldrig varit knussliga med vare sig råd eller dåd på sådana här punkter. Men jag är hyggligt väl bekant med åtminstone hälften av verkstadspersonalen vid det här laget och det kanske är en fördel i sammanhanget.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...