Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monty16
#1161512
Hej! Har en v70N med bi-xenon (klarglas) med en ganska stor spricka i, jag undrar då om det går att laga sånt eller om man måste byta ut glaset, problemet är att jag inte hittar sånt glas någonstans som sitter original.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1161513
Årsmodell? Glas-glas eller plast-glas? Glas-glasen finns som reservdel hos diverse sidor. Att laga just sprickor är nog inte mycket att hoppas på.
av monty16
#1161515
SBergdahl skrev:Årsmodell? Glas-glas eller plast-glas? Glas-glasen finns som reservdel hos diverse sidor. Att laga just sprickor är nog inte mycket att hoppas på.
Det är glas-glas på dom, hittar inte sånna glas någonstans .... vore ju bra om det gick att laga
av andersuw
#1161518
Glasen bör finnas hos din Volvo ÅF. Om inte bilen är en R-modell är artikelnumren 8678136 (vänster) och 8678137 (höger). Kostar sannolikt en dryg tusenlapp per styck. Det är dock inte helt enkelt att byta. Glaset sitter med en kletig massa och man måste värma strålkastaren lite lagom för att ta bort det gamla glaset och sätta dit den nya. Beror lite på hur händig du är om du vill ge dig på det jobbet själv eller inte.
av monty16
#1161523
andersuw skrev:Glasen bör finnas hos din Volvo ÅF. Om inte bilen är en R-modell är artikelnumren 8678136 (vänster) och 8678137 (höger). Kostar sannolikt en dryg tusenlapp per styck. Det är dock inte helt enkelt att byta. Glaset sitter med en kletig massa och man måste värma strålkastaren lite lagom för att ta bort det gamla glaset och sätta dit den nya. Beror lite på hur händig du är om du vill ge dig på det jobbet själv eller inte.
hmm okejj, ja jag vill nog inte göra något sånt själv iaf, men du tror inte nå företag som håller på med glas kan fixa ?
av andersuw
#1161524
SBergdahl skrev:Det borde väl vara typ ett sånt här då?
http://vparts.se/se/v70/volvo-v70-2000- ... sidan.html

Originalxenonet har i och för sig räfflor över blinkersen på min bil men det borde rimligtvis funka utan.
Ja det kanske funkar. Men om det bara är ett glas som behöver bytas kan det ju se lite konstigt ut med annat glas på ena sidan än på den andra. Såhär ser originalglasen ut:

https://www.google.se/search?q=8678136& ... M:&spf=192
av andersuw
#1161525
monty16 skrev:hmm okejj, ja jag vill nog inte göra något sånt själv iaf, men du tror inte nå företag som håller på med glas kan fixa ?
Jo det är mycket möjligt att någon firma som jobbar med bilglas kan fixa detta åt dig och kanske göra det lite billigare än Volvo. När det gäller själva glaset skulle jag dock satsa på original.
av monty16
#1161526
andersuw skrev:
monty16 skrev:hmm okejj, ja jag vill nog inte göra något sånt själv iaf, men du tror inte nå företag som håller på med glas kan fixa ?
Jo det är mycket möjligt att någon firma som jobbar med bilglas kan fixa detta åt dig och kanske göra det lite billigare än Volvo. När det gäller själva glaset skulle jag dock satsa på original.
Okejj, får hoppas på det iaf, tänker inte köpa ett glas som inte är lika som det andra, kommer se helt konstigt ut. :P

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]