Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Paatrick
#1161412
Tja! Min v70 d5 dör på både tomgång och vid körning! Ibland rycker den till som man slår på och av tändning vid körning och ibland dör den helt. Motorlampan lyser vid dom tillfällena. Den hamnar ibland i något läge där den tvekar på om den vill dö eller inte och då fladdrar värvräknaren upp och ner, ibland dör den och ibland kan man fortsätta köra efter.

Haft den inne på bilia och dom hittade inget fel.

Bifogar bild på felkoderna.

Det sitter en d5244t i bilen.


Bild
av andersuw
#1161448
Hur kan Bilia säga att de inte hittar några fel när det uppenbarligen finns en hel hoper felkoder som skulle kunna förklara varför motorn inte går som den borde? :shock: :roll:

Se till att anteckna/skriva ut alla de koder du nu har, radera dem därefter och kolla vilka som återkommer. Sedan är det bara att sätta igång att åtgärda dem som återstår. Koderna på DDM och PDM har säkert inte med motorgången att göra men många/alla ECM-koderna är relevanta när det gäller hur motorn beter sig.
Användarvisningsbild
av Paatrick
#1161469
Jadu, han tycke även bilen var ombyggd då det sitter öppet luftfilter på!

De flesta felkoder utöver ecm har med att det är facelift backspeglar och lite sånt på bilen.

Får skaffa mig en felkodsläsare och felsöka själv antar jag!
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]