Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselnordlöf
#1160627
Kombiinstrumentet i XC70 började vid 33000 mil bli helt galet, kunden visa 140km/h när jag körde i snigelfart, eller alla mätare visade 0, eller helt oläsbara digitala siffror

Skickade in kombiinstrumentet till OBD Tuning i Karlstad och nu är det fixat. La det på "brevlådan" i Söndags och vid lunch igår fick jag tillbaka det, total kostnad 2675kr

Kan ju låta dyrt men de på Bildelsbasen var svindyra

Kan säga att köra utan kombiinstrument på XC70 under några dagar var ingen succé, se nedan förutom det uppenbara att man inte har hastoghetsmätare:
* Inga blinkers fungerar
* Inget helljus
* Inget lås
* Ingen vindrute spolning
* Inga rattknappar, farthållare eller elhissar (minimalt problem)
* Fläkten stängde inte av sig vid avstängd motor så jag fick lossa polen på batteriet

Sen när nya kombiinstumentet kom tillbaka fick man nolla SRS airbag felkod, men det stod å andra sidan på deras hemsida att så behövde ske.

Men nu är allt OK i alla fall :D
av Arnold
#1160734
Jag hade mitt kombinationsinstrument hos dem och jag blev väldigt nöjd. 2675kr är rena vrakpriset. Volvo villa ha 12 500 kr när jag frågade, De byter kombinationsinstrumentet. Så du har sparat en tiotusing.

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]