Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1160165
Hej, lessnat på att mina backsensorer fungerar varannan gång och enbart "sonar ljud" :) Såg att Biltema sålde för 1200:- med trådlös överföring till skärme, nån 4-5" historia. Någon som har erfarenhet av andra märken och kan rekommendera? Ska i mitt fall installeras i en gammal xc90 :D

Gärna med länk också :-)-)
#1160317
Beror på vad man vill, om man bara nöjer sig att se lite bakom bilen eller om man vill ha hjälp att backa med kamera ,så är det i sista fallet 4 tums skärm absolut för liten.
Eftersom jag verkligen behöver kamerahjälp och redan hade RTI ,så monterade jag original kameran ,kostade skjortan men var för mig värd med varje krona. Den ger dessutom mycket mera eftersom mjukvaran arbetar med rattvinkel givaren.
#1160357
Vi har köpt biltemas backkameror till våra skåpbilar. Fungerade jättebra till en början, efter några månader blev bilden suddig. Blev mer eller mindre lika på alla bilarna. Tror det är något med linsen.
#1160408
tack för tipsen! Skumt med Biltemas, men faktiskt så ser deras demoex som är igång 24/7 här också ganska suddig ut när jag kikade... Angående original så tror jag inte det finns till min, då jag saknar rti i min så går det nog inte få original - och även om det gick så vill jag bara ha lite "simpelt" så man inte backar över / på något :)

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]