Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
#1156303
Jag e nästan hundra på att du har frihjul. Jag har det på min v70 02 - s60 05. Har man frihjul så ska man ha frihjul igen. Det går kolla hur frihjulet mår om man hänger av remmen.

Kolla bildelsbasen ligger på 800-1500kr för en fungerande med garanti.
av VolvoFrälst00
#1156377
klacken skrev:Vad har du för problem med generatorn egentligen? Om den inte laddar så är det nog inte frihjulet som är problemet.
frihnulet uppstog som en följdfråga om jag har det eller ej då verkstan fråga mig om jag hadde det på min årsmodell då i syfte att informera mig om att kontrollera den ifall jag bestämmer mig för att ta ner generatorn eftersom man inte kan byta regulatorn på plats. men nu har jag ångrat mig eftersom att regulatorn ej kan bytas på plats utan att ta ner den så jag köper en ny generator men då får det bli en från biltema då jag har gjort massor av andra saker så pengarna är kort just nu. sammanfattat så kort som möjligt.
av klacken
#1156420
Ok, ett tips kolla den klena tråden till generatorn. Min slutade ladda för en tid sedan,bytte regulatorn men ingen skillnad,bytte generatorn men ingen skillnad. Hade loss regulatorn många gånger och när jag skulle stöpsla i tråden en sista gång så gick den av. Den hade gnagts av där den kommer ur svarta skyddshöljet.

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]