- tis 14 mar 2017, 13:29
#1157850
Om servooljebehållaren är fuktig utanpå kan det vara i skarven det läcker.
Noterade just häromdagen när jag bytte motorolja och filter på fruns V70 att det var dyblött under på högersidan i färdriktningen.
Blev helt kall och såg byte av växellåda framför mig, men efter att ha lugnat mig några hekto kollade jag runt lite mer och såg att servobehållaren var i det närmaste tom...
Fyllde på med Biltemas CHF-olja och allt är väl igen. Men som sagt, vår läcker i skarven på behållaren. Får byta den "snart".
Efter att ha läst på en del om detta, verkar det som att det är ett vanlgit fel på lite äldre modeller. Är det inte skarven på behållaren som läcker är det mest sannolikt att det är de där sabla engångklämmorna om två slangarna till och från behållaren som fuktar igenom. Man byter då bara till vanliga skruvklämmor ist.
Noterade just häromdagen när jag bytte motorolja och filter på fruns V70 att det var dyblött under på högersidan i färdriktningen.
Blev helt kall och såg byte av växellåda framför mig, men efter att ha lugnat mig några hekto kollade jag runt lite mer och såg att servobehållaren var i det närmaste tom...
Fyllde på med Biltemas CHF-olja och allt är väl igen. Men som sagt, vår läcker i skarven på behållaren. Får byta den "snart".
Efter att ha läst på en del om detta, verkar det som att det är ett vanlgit fel på lite äldre modeller. Är det inte skarven på behållaren som läcker är det mest sannolikt att det är de där sabla engångklämmorna om två slangarna till och från behållaren som fuktar igenom. Man byter då bara till vanliga skruvklämmor ist.
Kör nu: KTM 990 SMR-12, Honda NX650 Dominator-88, Suzuki DRZ400S-00.
V70:n såld, andra spjällhuset dog...
Kör ibland fruns Toyota Yaris.
V70:n såld, andra spjällhuset dog...
Kör ibland fruns Toyota Yaris.