Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perjak
#76236
Ja, jag vet att ärendet varit uppe flera gånger men jag tänkte bara fråga följande:

Är det någon som gjort total uppgradering på en D5 06:a (uttagen nov 05)? Finns det nått att uppdatera över huvud taget? Bilen ska in på service alldeles strax och jag tänkte be dom göra en uppdatering förutsatt att det finns nått att uppdatera. Kan man redan här komma fram till att det inte är lönt kan man ju lägga verkstadstiden på annat. Som garantiarbeten t.ex.
Användarvisningsbild
av elmuppo
#76240
Det finns säkert en hel del till din bil. utan tvekan.
av perjak
#76251
Nä, man får nog be att dom gör det och dessutom betala för att få det gjort.
av NCR
#76265
"If it ain't broken, don't fix it"
Användarvisningsbild
av _Rick_
#76285
Kolla först vad det finns för uppdateringar. Och ta sen ställning till om det känns som det behövs.

Motor och växellådsuppgraderar burkar vara en bra idé
Användarvisningsbild
av CarMan
#76375
_Rick_ skrev:Kolla först vad det finns för uppdateringar. Och ta sen ställning till om det känns som det behövs.

Motor och växellådsuppgraderar burkar vara en bra idé
tyver går det inte att kolla.
Användarvisningsbild
av TRTR
#76410
perjak skrev:Nä, man får nog be att dom gör det och dessutom betala för att få det gjort.
Vad kostar en uppdatering i samband med service?

Det borde ju vara som Windows, har man köpt systemet så ingår uppdateringar gratis!

Volvo borde kommit med ett nätverksuttag på bilen så man kan koppla upp den mot Internet för att uppdatera den själv!
:P
Användarvisningsbild
av CarMan
#76413
TRTR skrev:
perjak skrev:Nä, man får nog be att dom gör det och dessutom betala för att få det gjort.
Vad kostar en uppdatering i samband med service?

Det borde ju vara som Windows, har man köpt systemet så ingår uppdateringar gratis!

Volvo borde kommit med ett nätverksuttag på bilen så man kan koppla upp den mot Internet för att uppdatera den själv!
:P
tyver bjuder inte volvo på uppdateringarna, dom tar ca: 2:- för dom

& presis som med din dator så vill företaget som gör uppdateringen ha betalt för sitt arbete (om du nu ber ett företag göra windows uppdateringen)

om du vill göra bilens uppdateringe själv, måste du göra som du gör med din dator = skaffa nödvänding utrustning & abonemang
av perjak
#76418
Carman. Du brukar ju ha bra koll. Även om det inte går att kvantifiera exakt vilka uppdateringar som kommit senaste året till just min bil kanske du kan ge dig på en vild gissning.
D5:an är ju rätt ny i nuvarande utförande och det är väl främst i hanteringen av den som det kanske finns nya releaser. Min är tillverkad oktober 2005.
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!