- lör 20 maj 2017, 20:39
#1174246
Tänkte det var dags för en lite uppdatering då...
Bilen lämnades in i fredags morse kl 07.00 och på listan stod det:
Virvelspjäll
Övre fjäderbenslager
Vänster spindelled
Polering av lyktor
Hjulinställning
Byte av dörrlist höger fram
Släcka ovanstående 2:or
Summa 15000 kr
Kan ärligt talat säga att jag inte tyckte det var sååå blodigt för dessa sakerna då bilen var inne på verkstaden till 16.30,alltså ett heldagars jobb.
Killen var lite stressad(fredag och övertid) men sa att allt hade gått bra,inga saker som gick sönder och bilen citat; "gick bra och kändes som den hade bra kraft" , slut citat..
Glad i hågen, börjar köra igenom stan(Kalmar) och ska ut på E22:an,märker att det börjar vibrera i gaspedalen när jag ska accelerera upp till 100km/h, kändes som obalans i ratten fast det var i pedalen??
Går upp vidare i växlarna (4:an 5:an 6:an) och det blir bara värre och värre,hela inredningen skakar i bilen när man försöker gasa på lite.Märkte även att varvräknaren var lite orolig.
Lyfter luren o ringer direkt till verkstaden men de hade redan stängt så det var bara att försöka ta sig hem(ca 5 mil) i sakta mak då den knappt inte kom upp i 100 km/h,totalt orkeslös enligt mig.
Går helt rent på tomgång och gas i stillestånd,är när den belastas, ingen motorlampa tänd.
Kollade även framlyktorna och de var ju fina på avstånd men tittar man närmare på dem( inte 10 cm ,utan minst 1 meter)så är dom "lackade" antar jag och hela ytan har "apelsinskalsmönster",grovt mönster då det med lätthet känns med fingrarna,ska det vara så eller är det ett dåligt jobb där också?
Såhär kan man också spendera 15000 kr på,få en bil som tappat halva effekten,suck...
Nu står bilen här hemma o får skämmas tills på måndag, får ringa direkt på morgonen och fråga vad dom gjort med min bil,för så här var den inte när jag lämnade in den.