Sida 2 av 2

Re: Hjälp med felkod 2810!

Postat: tis 01 nov 2016, 17:26
av mallesoft
johgro skrev:Ingen som kan uttala sig om man ska försöka demontera sonden med kallt eller varmt avgassystem??
Jag är i samma dilemma som dig TS, har slitit mitt hår blodigt :)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=112769

Det blir väl att jag måste under bilen för att kolla vad det är för märke innan jag beställer en ny.

Re: Hjälp med felkod 2810!

Postat: mån 07 nov 2016, 20:04
av johgro
Förtydligande då det verkar vara avsevärt krångligare att byta på turbobilarna; ni som har bytt på turbobilar, har ni ngra tips/råd?!

Re: Hjälp med felkod 2810!

Postat: tis 08 nov 2016, 06:09
av MickeM
johgro skrev:Ingen som kan uttala sig om man ska försöka demontera sonden med kallt eller varmt avgassystem??
Personligen har jag alltid bytt med kallt system med både framgångn och motgång.

Troligen kvittar det.
Det ska punktvärmas, så rätt detalj expanderar, om värmen skall göra nytta.
(En fastrostad mutter ska värmas , men skruven den sitter på skall då vara så kall som möjligt, tex)

Är allt varmt, så är det nog ingen hjälp.
Då ska det vara olika material som utvidgas olika, men det ör det nog inte här.

Re: Hjälp med felkod 2810!

Postat: tis 22 nov 2016, 17:10
av johgro
Ytterligeare en fråga.. :roll:

Som min kropp är beskaffad kan jag ENDAST komma åt kontaktstycket underifrån, med nöd och näppe tack vare ganska smala underarmar. Då det inte var så lätt att se kontaktstycket underifrån tog jag en tumstock ovanifrån och sköt ner på k-stycket för att lättare se det underifrån. Det går ENDAST att komma åt det underifrån med en hand. När k-stycket ska dras isär, måste man samtidigt lätta på ngt låsclips/motsv.?! Eller ska det bara dras isär på enklaste sätt?(så "enkelt" det nu kan bli med en hand..)?!

Re: Hjälp med felkod 2810!

Postat: mån 21 aug 2017, 13:58
av johgro
Ett bättre väldigt sent än aldrig-svar här...

Bosch-del med art. nr. 0 258 007 137 byttes tidigare. Felet avhjälpt och ingen mer felkod. :-)-)