Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johgro
#1123376
Förtydligande då det verkar vara avsevärt krångligare att byta på turbobilarna; ni som har bytt på turbobilar, har ni ngra tips/råd?!
av MickeM
#1123477
johgro skrev:Ingen som kan uttala sig om man ska försöka demontera sonden med kallt eller varmt avgassystem??
Personligen har jag alltid bytt med kallt system med både framgångn och motgång.

Troligen kvittar det.
Det ska punktvärmas, så rätt detalj expanderar, om värmen skall göra nytta.
(En fastrostad mutter ska värmas , men skruven den sitter på skall då vara så kall som möjligt, tex)

Är allt varmt, så är det nog ingen hjälp.
Då ska det vara olika material som utvidgas olika, men det ör det nog inte här.
av johgro
#1127398
Ytterligeare en fråga.. :roll:

Som min kropp är beskaffad kan jag ENDAST komma åt kontaktstycket underifrån, med nöd och näppe tack vare ganska smala underarmar. Då det inte var så lätt att se kontaktstycket underifrån tog jag en tumstock ovanifrån och sköt ner på k-stycket för att lättare se det underifrån. Det går ENDAST att komma åt det underifrån med en hand. När k-stycket ska dras isär, måste man samtidigt lätta på ngt låsclips/motsv.?! Eller ska det bara dras isär på enklaste sätt?(så "enkelt" det nu kan bli med en hand..)?!
av johgro
#1192909
Ett bättre väldigt sent än aldrig-svar här...

Bosch-del med art. nr. 0 258 007 137 byttes tidigare. Felet avhjälpt och ingen mer felkod. :-)-)
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]